نماینده مجلس: وزیر بی‌اختیار به مجلس نیاید

رئیس کمیسیون عمرن مجلس با تأکید براینکه قیمت فولاد و سیمان در بازار واقعی نیست و باید کاهش یابد،‌گفت: وزیری که اختیار لازم ندارد به مجلس نیاید چرا که باید شاهد کاهش قیمت‌ مصالح ساختمانی در بازار باشیم.
به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 دی) بعد از حضور  وزیر صمت در کمیسیون عمران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: جهش تولید مسکن در مجلس مطرح شده است و باید در چهار سال آینده سالی یک میلیون خانه بسازیم؛ فولاد هم در ساخت مسکن نقش زیادی دارد.وی افزود: از وزیر صمت خواستیم که به مجلس آمده و توضیح دهد چرا در یک سال گذشته قیمت سیمان و فولاد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمرن مجلس تصریح کرد: به وزیر صمت اعلام کردیم که باید در ابتدا نیازهای داخلی کشور به مصالح ساختمانی تأمین شود و اولویت داخل باشد سپس مازاد تولید به خارج از کشور صادر شود ولی رزم‌حسینی پاسخ داد که من چنین اختیاری را ندارم.

رضایی کوچی گفت: وزیر صمت در پاسخ به مطالبات نمایندگان گفت که باید مصالح ساختمانی به بورس عرضه شده و قیمت در آنجا مشخص شود اما به نظر ما شرایط بورس عادی نیست و به همین دلیل این قیمت نمی‌تواند واقعی باشد.

وی تصریح کرد: قیمت قیر در طول چند ماه گذشته در هر تن 2 میلیون تومان افزایش یافته و با اینکه قیمت اولیه قیر در کشور افزایش نیافته کاملاً مشخص است که قیمت قیر در بورس به صورت کاذب افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمرن مجلس تأکید کرد:‌وزیر صمت در کمیسیون عمران مطرح کرد که قیمت مصالح ساختمانی مخصوصاً فولاد و سیمان واقعی نیست و باید کاهش یافته و واقعی شود.

وی افزود: وزیری که اختیار نداشته باشد چه فایده‌ای دارد که به مجلس بیاید ولی قرار است در مجلس  و دولت به او اختیار دهند تا شاهد کاهش قیمت سیمان و فولاد در بازار باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *