هدف‌گذاری وزارت راه برای ساخت بیش از یک میلیون مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهر سازی گفت: برای ساخت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد مسکن، طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شده است که ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست و امروز بیش از ۵۱ هزار واحد آن افتتاح شد.

هدف‌گذاری وزارت راه برای ساخت بیش از یک میلیون مسکن ملیبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما از وزارت راه و شهرسازی، آقای محمود محمودزاده در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با حضور رئیس جمهور بود، با اشاره به اینکه با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در اجرای طرح‌های اقدام ملی مسکن وجود دارد، افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه‌ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و سایر موارد در این مدت انجام شد.

وی گفت: حدود ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی هم اکنون در سراسر کشور در دست اجراست که در مجموع ۸۰ هزار واحد از ۵۳۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است و مابقی در بافت‌های معمولی شهر‌ها قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرحی که امروز در شهر پرند افتتاح شد در حدود ۱۴ ماه به بهره‌برداری رسیده و از ابتدای ۹۹ شروع شده که با کیفیت مناسبی نیز به اجرا درآمده است و امروز ۲۴۰ واحد آماده تحویل است.

وی گفت: از ویژگی‌های دیگر طرح اقدام ملی مسکن استفاده از توان تمامی سازندگان، تعاونی‌ها و واگذاری گروهی است که بر این اساس در شهر‌های کوچک اصول و روش وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به گروه‌های ساخت یعنی خود مردم است که بیش از ۱۳۵ هزار واگذاری در سراسر کشور داشتیم.

محمود زاده همچنین گفت: طرح‌های مشارکتی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در ابتدا عنوان شده بود با بیش از ۳۵ درصد افزایش در دست اجرا قرار دارد که بلافاصله ۵۰۰ هزار واحد جدید آماده ورود به فاز اجرایی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۲۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن که امروز بهره‌برداری شد، در چند بخش مربوط به طرح‌های تعاونی‌ها، مشارکت، انبوه‌سازان و بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: از نکات مورد تاکید رئیس‌جمهور استفاده از توان بخش خصوصی بود که بیش از ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مشارکتی در حال انجام است.

محمودزاده گفت: امروز ۱۶ هزار و ۸۸۵ واحد در شهر جدید پرند افتتاح می‌شود. این واحد‌ها از نیمه دوم ۹۸ آغاز شده است و متوسط ساخت کمتر از یکسال و نیم است.

وی ادامه داد: متوسط قیمت خرید و ساخت مسکن در پرند متری ۴ میلیون تومان است که در صورت افزوده شدن قیمت زمین متری ۷۰۰ هزار تومان نیز افزوده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *