هشدار نظام مهندسی خوزستان نسبت به مصالح بی‌کیفیت ساخت وساز

اهواز- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: مصالحی که در حال حاضر در طرح‌های ساختمانی مصرف می‌شود اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند و این یکی از مشکلات اساسی در ساخت و سازهای خوزستان محسوب می‌شود.

کمال دویده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عوامل تاثیرگذار در ساخت یک ساختمان مطابق با استاندارهای روز ، استفاده از سازنده ذی‌صلاح ، مصالح ساختمانی استاندارد و کارگران دارای کارت مهارت است .

وی با بیان اینکه وجود مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات در ساخت و سازها است افزود: مصالحی که در حال حاضر وارد پروژه‌های ساختمانی می‌شوند اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند و لازم است که ورود این مصالح به چرخه ساخت و ساز، توسط دستگاه‌های مرتبط کنترل شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان همچنین با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود تصریح‌کرد: استفاده از دانش فنی سازنده ذی‌صلاح ، کارگران فنی و دارای کارت مهارت در ساختمان سازی از دیگر مولفه‌های ساخت یک ساختمان استاندارد و با کیفیت است.

وی یادآورشد: از آنجا که ساختمان از نیازهای اصلی زندگی انسان‌ است، استفاده از عوامل فاقد دانش فنی کافی می‌تواند موجب خسارت جبران‌ناپذیری به این سرمایه ملی شود.

دویده خاطرنشان‌کرد: تولیدکنندگان باید رعایت استانداردها را با جدیت مورد توجه قرار دهند تا به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه میزان تلفات مالی و جانی کاهش یابد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان وظیفه این سازمان را کنترل مقررات ملی ساختمان و اعلام هشدار به مالکان و مراجع مربوطه عنوان کرد و گفت: نظام مهندسی نمی‌تواند کاری را تعطیل و یا متوقف کند اما در صورت بروز هرگونه مشکل در پروژه های ساختمانی،  مسئولیت آن بر عهده  ناظر سازمان نظان مهندسی؛ مالک، مجری و مرجع صادر کننده پروانه یعنی شهرداری است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای ۱۸ هزار عضو در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک می باشد.

این سازمان در خوزستان ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرستان ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم به عنوان بهره برداران ساختمان ها، فضای شهری و انواع ابنیه ها نظارت دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *