وام مسکن افزایش نمی یابد

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظریم تا قیمت‌ها فروکش کند و سپس سر فرصت در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  محمد اسلامی درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید در شورای پول و اعتبار مطرح و تصویب شود، اما ما در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی را در دست اقدام داریم تا جایگزین افزایش سقف وام مسکن شده و در واقع قیمت تمام شده را مهار کنیم.

او افزود: دستوراتی را در این خصوص از رئیس جمهور گرفته‌ایم و فرآیند آن را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مثلاً آهن آلات را با نرخ مناسب‌تری بتوانیم تهیه کنیم؛ سیمان و سایر اقلام هم همینطور؛ با آقای فتاح تفاهم کرده‌ایم تا از کارخانجات وابسته به بنیاد مستضعفان، برخی اقلام مصالح ساختمانی را با قیمت مناسب‌تر و شرایط اعتباری تأمین کنیم که نرخ تورمی که در بخش مسکن اتفاق افتاد و فوق العاده حباب گونه و کشنده بود، بیش از این قیمت تمام شده ساخت و ساز را متأثر نکند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قصد داشتیم تا ابتدا از فضای روانی بازار عبور کنیم؛ اوضاع و جو فروکش کند، قیمت‌ها واقعی‌تر شود، سپس سر فرصت تصمیمی برای این کار بگیریم.

او گفت: ما نگرانی مان این است که اقداماتی که خودش تورم زاست را پرهیز کنیم؛ چون اثرات روانی اش ما را گرفتار می‌کند؛ فعلاً برنامه مان این است که کار را بیشتر و پرحجم‌تر پیش ببریم. اسلامی تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آسیب پذیری هایمان را از تورم‌های هیجانی غیر عادی بتوانیم کاهش دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *