چهار هزار تن آجرنسوز درقم تولید می‌شود

قم – ایرنا – رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید، چهار هزار تن انواع آجرنسوز در قم تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

 

محمود سیجانی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ درصد میزان برنامه تعیین‌شده برای تولید آجرنسوز در قم عملیاتی شده و ادامه این روند موجب افزایش هرچه بیشتر سطح تولید این محصول در استان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آجرنسوز درصنعت ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی دارد،‌ افزود: واحدهای صنعتی تولیدکننده این محصول در قم محصولات خود را با بالاترین کیفیت برای تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات به بازار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: قم ازظرفیت‌های معدنی مطلوبی برای توسعه واحدهای صنعتی مرتبط با صنعت ساختمان‌سازی ازجمله در بخش تولید آجرنسوز برخوردار است.

سیجانی گفت: در همین رابطه، هم‌اکنون واحدهای صنعتی بزرگ و صاحب نامی در زمینه تولید انواع آجرنسوز در شهرک‌های صنعتی استان مستقر است و این حوزه برای صنعت قم ظرفیتی مهم به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: صنعت قم در بخش‌های مختلف به دنبال تحول و نوآوری در تولید انواع محصولات موردنیاز کشور است که در این رابطه تولیدکنندگان آجرنسوز در استان توانسته‌اند با به‌کارگیری جدیدترین تجهیزات و استفاده از فناوری روز، محصولی مقاوم و باکیفیت را به دست مشتریان خود برسانند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *