کاهش تولید مشکل اصلی بازار مسکن

کارشناس بازار مسکن: سالانه نیازمند ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم و این کسری بیانگر نبود تولید و رغبت سازندگان به تولید مسکن است.
کاهش تولید مشکل اصلی بازار مسکنبیت الله ستاریان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت: طرح مسکن ملی زمانی در کشور تاثیر گذار است که مشکل مسکن در دهک‌های بالا حل شده باشد، اما در طی ۴۰ سال اخیر حدود ۶۰ درصد مردم مشکل مسکن دارند.
وی ادامه داد: به گفته مسئولان طرح مسکن ملی برای دهک‌های ۳-۴ است، اما این دهک‌ها هم توان پرداخت اقساط را ندارند.
ستاریان افزود: سالانه در کشور نیاز به ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد داریم و ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سال مشکلی را از جامعه حل نمی‌کند.
وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا تولید مسکن را افزایش دهد، افزود: ۵ میلیون کسری مسکن در کشور وجود دارد که این امر باعث می‌شود مشکل مسکن برای دهک‌های ۶-۷ حادتر شود.
کارشناس مسکن افزود: دولت با ساخت مسکن به صورت یارانه‌ای برای قشر ضعیف، علاوه بر اینکه مشکل این قشر را حل نمی‌کند بلکه باعث می‌شود این افراد امتیاز خود را به دهک‌های بالاتر به فروش برسانند و باز این افراد بدون مسکن باقی بمانند.
ستاریان ادامه داد: دولت به درستی مشکل مسکن را نمی‌شناسد ونتوانسته طرح ملی مسکن را برای مردم شفاف سازی کند.
وی با شاره به اینکه قیمت تمام شد از سوی دولت برای طرح اقدام ملی مشخص نشده است گفت: قطعا در زمان تحویل واحد‌ها، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: دولت باید با موضوع مسکن آشنا شود تا بتواند برنامه ریزی درستی برای این بازار داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *