۴۸۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کلاله تامین شد

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار کلاله درشرق استان گلستان گفت که تاکنون ۴۸۸ هکتار زمین از اراضی ملی یا متعلق به نهادهای دولتی در مناطق روستایی و شهری این شهرستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ویژه خانوارهای فاقد خانه این شهرستان تامین شد.

فرهاد شیبک روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از اراضی تامین شده برای نهضت ملی مسکن ۴۲۵ هکتار در مناطق روستایی و ۶۳ هکتار در حوزه شهر کلاله قرار دارد که مقدمات و فرایند اداری تغییر کاربری این اراضی برای شروع عملیات ساخت و ساز مسکن در حال انجام است.

وی افزود: پس از فراخوان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن و بررسی صلاحیت متقاضیان هم اکنون ۲ هزار و ۳۸۴ نفر در مناطق شهری و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در مناطق روستایی کلاله واجد شرایط مسکن هستند که باید تا چهار سال آینده خانه برای آنها ساخته و تحویل شود.

شیبک بابیان اینکه تامین زمین برای متقاضیان در داخل بافت شهر کلاله از مشکلات این شهرستان بود، اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده ۵۸ هکتار از اراضی متعلق به بنیاد علوی که در حاشیه شهر قرار داشت با رضایت مالک برای الحاق به بافت و طرح نهضت ملی مسکن مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته وی، هم اکنون مطالعات مشاور بر روی این زمین درحال انجام است و پس از آن مراحل اداری تغییر کاربری زمین از سوی دستگاه‌های متولی انجام خواهد شد.

فرماندار کلاله همچنین گفت: یک قطعه زمین دیگر به مساحت تقریبی پنج هکتار در حاشیه واحدهای مسکن مهر این شهر برای طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده که ۵۶ متقاضی درحال آماده سازی زمین (پی کنی) برای شروع ساخت و ساز هستند.

شیبک از تامین ۴۲۵ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی کلاله خبر داد و افزود: این شهرستان ۱۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تاکنون در ۸۳ روستای آن زمین از اراضی ملی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون اراضی مورد نیاز به مساحت تقریبی ۴۲۵ هکتار در ۶۳ روستا تحویل شده که هم اکنون مراحل اداری تغییر کاربری آن درحال انجام است.

شیبک ادامه داد: در سایر روستاهای فاقد اراضی ملی افراد می‌توانند در قالب خود مالکی از تسهیلات پیش بینی شده برای ساخت مسکن استفاده کنند.

فرماندار کلاله ابراز امیدواری کرد با زمین‌های تامین شده و انجام مراحل اداری و تغییر کاربری آن، روند ساخت و ساز مسکن در این شهرستان سرعت بگیرد.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *