۶۳ هکتار زمین در رامیان برای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد

گنبدکاووس – ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان گفت: به‌منظور تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن دراین شهرستان تاکنون ۶۳ هکتار زمین از عرصه‌های ملی منطقه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رامیان واگذار شده است.

یدالله رجبلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اراضی واگذاری در محدوده مناطق روستایی و شهری حوزه استحفاظی شهرستان رامیان است و بنیاد مسکن فرآیند قانونی تغییرکاربری و الحاق آن به بافت روستا یا شهر را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: در نشست مشترکی که دیروز دوشنبه ۲۹ فروردین بین روسای منابع طبیعی و بنیاد مسکن ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر برگزار شد، آمادگی منابع طبیعی ۲ شهرستان برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد.

رجبلو از آغاز طرح عضوگیری از علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی در قالب طرح “همیاران طبیعت” خبر داد و یادآور شد: این طرح به‌منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه این منابع خدادادی و در راستای راهبردهای اعلامی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی رامیان ادامه داد: در طرح همیاران طبیعت، علاقمندان از اقشار و گروه‌های مختلف از جمله “دوستداران طبیعت، اعضای شوراها و دهیاران روستاها، بسیجیان، کارکنان ادارات و نهادها، دانش آموزان و دانشجویان” می‌توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی یا از طریق سامانه الکترونیکی به نشانی www.hamyartabiat.ri ثبت نام کنند.

وی گفت: ثبت نام کنندگان برحسب نوع علاقمندی در قالب تشکل همیار طبیعت و در سه گروه محافظ، مروج و دانش آموزی تقسیم بندی و برای آنها کارت شناسایی صادر می‌شود.

رجبلو بابیان اینکه تاکنون ۵۰۰ نفر برای عضویت در تشکل همیار طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان ثبت نام کردند، افزود: حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی یک وظیفه همگانی است و بدون مشارکت مردم ماموران منابع طبیعی به تنهایی قادر به حفاظت از این عرصه‌ها نیستند.

شهرستان ۸۶ هزار نفری رامیان با ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۲ هزار هکتار مرتع در شرق استان گلستان قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *