آخرین وضعیت حق مسکن 100 هزار تومانی کارگران

در حالی که اول بهمن ماه سال گذشته شورای عالی کار رای به افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران داد و در مذاکرات مزدی سال ۹۸ نیز حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی مبنا قرار گرفت اما هنوز این میزان افزایش حق مسکن به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

در نشست شورای عالی کار در اول بهمن ماه سال گذشته مقرر شد که حق مسکن کارگران به میزان ۶۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تایید هیئت وزیران دارد اما از بهمن ماه تاکنون هنوز در هیئت وزیران بررسی و تصویب نشده است.

علی خدایی نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت و گو با فارس می‌گوید: دولت در مذاکرات مربوط به مزد سال ۱۳۹۸ وعده داد که در نخستین نشست هیأت وزیران در سال جدید موضوع افزایش حق مسکن کارگران مطرح و تصویب شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی استانها و حوادثی که در سال جدید پیش آمد قطعاً هیئت دولت مشغله های دیگری داشت و این موضوع در نخستین نشست هیئت دولت به تصویب نرسید که البته امیدواریم با توجه به وعده ای که دولت در این زمینه به کارگران داده است افزایش حق مسکن به‌زودی به تأیید هیئت وزیران برسد.

بر اساس این گزارش پیش از این حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزیر کار و همچنین محمد شریعتمداری، وزیر کار وعده داده بودند که افزایش حق مسکن به مزد سال ۹۸ کارگران سراسر کشور برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *