آلودگی هوا واحدهای تولید مصالح ساختمانی جنوب تهران را تعطیل کرد

شهرری ـ ایرنا ـ رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به تعطیلی همه واحدهای تولید شن و ماسه، کارخانه‌های بتن و سیمان تهران، گفت: آلودگی هوا واحدهای تولید مصالح ساختمانی جنوب تهران را تعطیل کرد.

 

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون از ۲۰ کارخانه بتن موجود در شهرستان ری تمامی واحدها تعطیل هستند و ۲ واحد نیز به دلیل فعالیت در ایام اوج آلودگی هوا با حکم قضایی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه همزمان با تشدید آلاینده های هوا ۴۰ اخطاریه زیست محیطی توسط اداره محیط زیست صادر شده است، اظهار داشت: تمامی واحدهای تولید شن و ماسه، واحدهای ریخته گری و نیروگاه ری به دلیل جلوگیری از تشدید آلودگی هوا تعطیل شد.

عبادتی اضافه کرد: کارخانه سیمان تهران به دلیل افت فشار گاز و ممنوعیت مصرف مازوت هم اکنون به صورت نیمه تعطیل فعالیت می کند و هر روز نیز مخازن مازوت و کوره های این کارخانه توسط کارشناسان اداره محیط زیست بازدید و خروجی دودکش آن نیز به صورت آنلاین رصد می شود.

وی در خصوص فعالیت واحدهای نفتی جنوب تهران نیز، خاطرنشان کرد: پالایشگاه تهران و کارخانجات مجاور آن از سوخت گاز استفاده می کنند و خروجی این واحدها نیز به صورت آنلاین توسط اداره محیط زیست پایش می شود.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و زیست‌مولکول‌ها وارد اتمسفر کرهٔ زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن به محدوده مضر برای انسان رسیده‌است که می‌تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان باشد. آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها در انسان یا گرمایش کرهٔ زمین گردد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *