افتتاح ۷۱ پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد هم‌زمان با هفته دولت

تهران- ایرنا -هم‌زمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (۹ شهریورماه) به‌صورت هم‌زمان و با فرمان رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس آغاز خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مناطق در خردادماه سال جاری شاهد اجرای بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و افتتاح ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین بار افتتاح و کلنگ‌زنی هم‌زمان ۷۱ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه‌ها در دولت سیزدهم، ۴ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و ۵ منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به‌صورت هم‌زمان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

بهره‌برداری از ۵۱ پروژه باارزش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر است که از این تعداد برای پنج هزار و ۷۴۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۱ هزار و ۹۹۸ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

همچنین از مجموع ۲۰ پروژه‌ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ‌زنی می‌شود، برای ۲ هزار و ۸۰۶ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *