امتناع بانک مسکن از پرداخت تسهیلات نوسازی

باوجود اینکه سود تسهیلات در بافت فرسوده ۹ درصد است بانک مسکن تسهیلات ۱۸ درصدی به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند
جمشید برزگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه باید از نظرات بخش خصوصی در تصصمیم گیری‌ها استفاده شود گفت: باید قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور اجرایی شود، و تا زمانی که این قانون اجرایی نشود تولید کنندگان ما همچنان با مشکل مواجه خواهند بود.
وی ادامه داد: اساسی‌ترین موضوع در بازار مسکن تسهیلات و پرداخت اقساط آن است، باید این تسهیلات به گونه‌ای باشد تا اقشار اسیب پذیر بتوانند با ۴۰ درصد از درامد خود اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.

برزگر با اشاره به اینکه مشکل بازار مسکن خانه‌های خالی نیست، بیان کرد: به جای برنامه ریزی فقط به بحث خانه‌های خالی می‌پردازند، باید برنامه ریزی داشته باشیم که چطور می‌توانیم اقشار دهک‌های یک تا ۶ را خانه دار کنیم.
وی افزود: در سیل و زلزله بدلیل بی کیفیت بودن ساخت و ساز‌ها، خانه‌های بسیاری خراب شدد، باید ناپایداری خانه‌ها بررسی شود تا سرمایه کشور از بین نرود.
رئیس انجمن انبوه سازان تصریح کرد: در طی ۲ سال گذشته باوجود دستور رئیس جمهور مبنی بر نوسازی بافت فرسوده هیچ اقدامی درباره این موضوع صورت نگرفت.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما بانک‌ها هستند در زمان آقای ایزدی مدیرعامل وقت شرکت باز افرینی شهری تفاهم نامه احیا ۱۰ هزار بافت فرسوده امضا شد، اما بانک مسکن به تعهدات خود عمل نکرد.
وی بیان کرد: بانک مسکن از پرداخت تسهیلات ۹ درصدی امتناع می‌کند و با این وضعیتی که بانک مسکن برای تولید کنندگان ایجاد کرده است امیدی به احیا بافت فرسوده نیست.
وی ادامه داد: تسهیلات بانک مسکن ۹ درصد بود، اما وقتی همکاران ما برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند با تسهیلات ۱۸ درصدی روبرو می‌شوند. باید اعتماد را به تولید کننده باز گردانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *