انواع لوله سفید و ویژگی های آن

یکی از تجهیزات ساختمانی پرکاربرد که برای انتقال و جابه‌جایی آب گرم و سرد در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله سفید نام دارد.

به گزارش بازار، یکی از تجهیزات ساختمانی پرکاربرد که برای انتقال و جابه‌جایی آب گرم و سرد در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله سفید نام دارد. به طور کلی استفاده از انواع مختلف لوله‌ها با جنس‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در صنعت ساختمان‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این محصول را میتوانید از سایت فروشگاه پاساب خریداری نمایید. طراحی و تولید لوله‌های سفید نیز به عنوان یکی از لوله‌های پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز جهان انجام می‌شود. این لوله‌های سبک، مقاوم و پلاستیکی سایزهای متنوعی دارند و در سال‌های اخیر جایگزین لوله‌های فلزی شده‌اند. خصوصیات و ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد لوله‌های سفید باعث شده‌است که این نوع لوله علاوه بر صنعت ساختمان‌سازی در صنایع دیگر هم برای انتقال سیالاتی مانند مواد شیمیایی کاربرد داشته‌باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها و کاربردهای لوله سفید در اختیار شما قرار دهیم.

لوله سفید چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سفید یک نوع لوله پلاستیکی از جنس پلی پروپلین است که در کنار محصولات دیگری مانند انواع اتصالات لوله به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین لوله‌ها و اتصالات صنعت ساخت‌وساز محسوب می‌شود. جنس لوله‌های سفید سبب شده‌است که این نوع لوله دارای وزن بسیار کمی نسبت به لوله‌های فلزی فولادی، مسی و گالوانیزه‌ باشد. جالب است بدانید که با بالا رفتن دما، سرعت حرکت و فشار سیال موجود در داخل لوله نیز به میزان زیادی بیشتر می‌شود. با توجه به این ویژگی در جاهایی که دمای بالایی دارند، بهتر است از لوله‌های سفید استفاده نشود؛ زیرا با افزایش دما تحمل این محصولات پلیمری کاهش می‌یابد. لوله‌هایی که برای اولین بار از جنس مواد پلی پروپلین ساخته شدند به رنگ سبز بودند. اما با بررسی‌ها و آزمایشاتی که صورت گرفت مشخص شد که رنگ سبز به کار رفته در این نوع لوله‌های پلاستیکی، کیفیت و طعم آب آشامیدنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بعد از این تحقیقات، بسیاری از شرکت‌های مطرح تولیدکننده لوله از جمله شرکت آذین، توجه و تمرکز خود را روی تولید لوله سفید معطوف کردند.

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، لوله‌های سفید در صنعت ساختمان‌سازی بیشترین کاربرد را دارند. اما ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول باعث شده که در سایر صنایع نیز کاربرد بسیار زیادی داشته‌باشد. به عنوان مثال این نوع لوله در صنایع تولید مواد شیمیایی و مراکز تصفیه آب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های سفید به دلیل این‌که با استفاده از مواد پلیمری ساخته شده‌اند، با قرار گرفتن در شرایط مرطوب و در صورت تماس با مواد اسیدی به هیچ وجه کیفیت اولیه و کارایی خود را از دست نمی‌دهند و مانند لوله‌های فلزی دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نمی شوند. از دیگر کاربردهای این نوع لوله در سایزهای متنوع می‌توان مواردی مانند استفاده در لوله‌کشی سرویس بهداشتی هتل‌ها، کلینیک‌های دندانپزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مجتمع‌های اداری، تجاری، صنایع انتقال آب و فاضلاب شهری، آبیاری در صنعت کشاورزی، آبیاری زمین‌های شالی و آبیاری قطره‌ای فضاهای سبز مانند پارک‌ها را نام برد.

images_1668498705.jpg

استفاده از لوله سفید چه مزایایی به همراه دارد؟

در این بخش از مقاله به معرفی مهمترین مزایای لوله سفید می‌پردازیم که شامل موارد زیر است:

مقاومت بالا در برابر خوردگی

لوله‌های سفید بر خلاف لوله‌های فلزی، در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. جنس پلاستیکی این نوع لوله سبب شده‌است که با قرار گرفتن در شرایط مرطوب یا تماس با مواد اسیدی دچار خوردگی و از دست دادن کیفیت نشود.

جلوگیری از ایجاد رسوب به دلیل سطح بسیار صاف

از مزایای دیگر لوله سفید می‌توان به جلوگیری از ایجاد رسوب به دلیل سطح بسیار صاف اشاره کرد. هر چه سطح لوله زبری و ناهمواری بیشتری داشته‌باشد، احتمال ایجاد رسوب در آن بیشتر خواهد بود؛ اما خوشبختانه لوله‌های سفید سطح صاف و ضریب زبری پایینی دارند و هیچ رسوبی در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. این ویژگی منحصر به فرد از گرفتگی لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

عدم تاثیر منفی در کیفیت، بو و طعم آب داخل لوله

در بخش‌های قبلی مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم که لوله‌های پلاستیکی ابتدا به رنگ سبز تولید شد، اما کارشناسان بعد از مدتی متوجه شدند که رنگ موجود در این لوله کیفیت و طعم آب داخل لوله را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ با تولید لوله‌های سفید این مشکل حل شد. آبی که از داخل این نوع لوله عبور می‌کند هیچ طعم خاصی پیدا نمی‌کند و کیفیت خود را نیز از دست نمی‌دهد؛ زیرا لوله‌های سفید کاملا بهداشتی و غیر سمی هستند.

امکان استفاده در تمام ساخت و سازها و محیط‌ها با نقشه‌های مختلف

لوله سفید و به طور کلی انواع اتصالات لوله و اتصالات نیوپایپ را می‌توان در تمام ساخت و سازها و همه محیط‌ها با نقشه‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. این ویژگی یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌رود. با استفاده از انواع اتصالات لوله مانند زانو، کاهنده، سه راه، چهار راه، کوپلینگ، مهره، ماسوره، آداپتور، اولت، پلاگ، کپ و شیر، می‌توان تغییراتی را در مسیر لوله‌ کشی ساختمان‌ها ایجاد کرد. لوله‌های سفید از حیث وزنی سبک هستند و نصب آن‌ها بسیار راحت است‌.

images_1668498706.jpg

مشاهده لیست قیمت لوله آذین در فروشگاه پاساب

یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای تولیدکننده لوله سفید، انواع اتصالات لوله و اتصالات نیوپایپ که با تولید باکیفیت‌ترین محصولات، شهرت بسیار زیادی در بین پیمانکاران و معماران دارد، برند لوله آذین است. لوله آذین در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکنندگان لوله‌های سفید در ایران به شمار می‌رود. قیمت لوله سفید به عواملی مانند اندازه لوله، کیفیت مواد پلی پروپلین و برند تولیدکننده آن بستگی دارد. شرکت لوله آذین محصولات خود را با مواد اولیه درجه یک و بر اساس استاندارد ملی ایران تولید می‌کند.‌ برای مشاهده لیست قیمت لوله آذین به سایت فروشگاه پاساب مراجعه کنید. فروشگاه پاساب انواع مختلف لوله و اتصالات آذین را با مناسب‌ترین نرخ در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به ویژگی‌ها، ‌کاربردها و مزایای لوله سفید و هم‌چنین مشاهده لیست قیمت لوله آذین در فروشگاه‌ پاساب توضیح دادیم. امیدواریم با خواندن این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز خود را راجع به لوله‌های سفید به دست آورده‌ باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *