بازپرداخت تسهیلات 18 درصدی طرح ملی مسکن دشوار است

یک کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن بعد از 6 سال سکوت در فضای تولید مسکن حرکت رو به جلویی به شمار می رود گفت: بازپرداخت اقساط با نرخ 18 درصد در طرح ملی مسکن برای اقشار متوسط جامعه سخت و دشوار است.

مهدی غلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بعد از شش سال سکوت در فضای تولید مسکن طرح اقدام ملی مسکن حرکت رو به جلویی است گفت: بخشی از طرح ملی مسکن قرار است در شهرهای زیر 100 هزار نفر و اقشار متوسط و متوسط به پایین با قیمت تمام شده و زمین 99 ساله احداث شود. بخشی از این طرح نیز در شهرهای جدید قرار است احداث شود که متقاضیان باید 30 درصد هزینه ساخت را پرداخت کنند که البته از تسهیلات با نرخ سود 18 درصد با بازپرداخت 12 ساله نیز می توانند بهره مند شوند.

وی افزود: اما سوالی که مطرح است این است که بازپرداخت اقساط با نرخ 18 درصد برای اقشار متوسط جامعه هم سخت و دشوار خواهد بود.

*کاهش سود تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن با استفاده از اقساط بازگشتی مسکن مهر

غلامی با اشاره به اینکه دولت باید فکری برای کاهش نرخ سود تسهیلات پرداخت شده انجام دهد گفت: با توجه به اینکه استقبال چندانی در حال حاضر از صندوق پس انداز یکم صورت نمی گیرد دولت می تواند از محل اقساط بازگشت مسکن مهر نرخ سود تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن را کاهش دهد.

وی ادامه داد:به هر حال طرح ملی مسکن طرح خوبی است اما باید تداوم داشته باشد و قبل از اتمام 400 هزار مسکن مورد اشاره در طرح اقدام ملی مسکن پروژه جدیدی آغاز شود و اتفاقا این بار تعداد آن بیشتر از 400 هزار باشد چرا که کشور نیازمند تولید و عرضه مسکن برای متعادل شدن بازار است.

این کارشناس مسکن تاکید کرد:در بخش دیگر طرح اقدام ملی مسکن برخی واحدهای مسکونی قرار است به صورت مشارکتی احداث شود و با قیمت روز برای فروخته شود. حال سوال این است که دهک 7 جامعه خود می تواند صاحب مسکن شود حال چرا باید این واحدهای مسکونی از طریق مشارکتی احداث شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *