تامین حدود 15 هزار واحد مسکونی محرومان رهاورد 8 ساله در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- تامین مسکن محرومان در روستاها در قالب طرح‌های گوناگون با همت دولت تدبیر و امید از سوی بنیاد مسکن در روستاهای سیستان و بلوچستان پیگیری شد که در نهایت به ۱۴ هزار و ۶۹۷ واحد ساخته شده در هشت سال گذشته انجامید.

به گزارش ایرنا امام خمینی (ره) ۲۱ فروردین ۵۸ در پیامی با تشکیل نهادی برای بنیاد مسکن، لزوم تلاش دولت‌ها برای ساخت مسکن محرومان را امری جدی تلقی و فرمودند:از حداقل حقوق هر فرد این است که صاحب مسکن باشد و دولت را مکلف کردند تا برای این مساله مهم چاره‌ای بیندیشند.

بعد از این کلام و پیام تاریخی در طی ۴۲ سال نظام جمهوری اسلامی همواره ساخت مسکن برای محرومان مورد توجه بود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گذر زمان با تمرکز بر روی شهرهای دارای جمعیت کم و روستاها تدابیر لازم را برای ساخت مسکن اندیشید تا به تبع آن از مهاجرت روستاییان و آسیب‌های زندگیشان کم شود.

دولت طی هشت سال گذشته با وجود تحریم‌ها برای مسکن محرومان آستین همتش همواره بالا بوده تا جایی که ۱۳ خرداد سالجاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در یکی از سفرهای خود به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دولت دوازدهم در این هشت سال تلاش زیادی برای خانه‌دار کردن افراد کم‌درآمد که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند انجام داده است.

سال۹۹ و ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در روستاها

حدود ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان رهاوردی هشت ساله در سیستان و بلوچستان

پارسال یکی از سال‌هایی بود که بنیاد مسکن با قدرت موضوع ساخت خانه محرومان روستایی را مدنظر قرار داده بود و از همان اوایلش مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید می‌کرد که تعداد واحدهای در حال ساخت طرح مسکن محرومان در این استان حدود ۱۱ هزار واحد است موضوعی که وقتی از خلیل منبتی درباره انجام شدن و نشدنش پرسیدیم گفت: این ۱۱ هزار واحد از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ساخته شد و با افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان، امیدواریم شاهد کیفیت مسکن مقاوم روستایی و ادامه این روند در سال‌های آینده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد نحوه شناسایی محرومان سیستان و بلوچستان با همکاری‌های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی افراد واجد شرایط مشخص می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان کمک و مشارکت مردم در انجام طرح‌های بنیاد مسکن را مهم دانست و تصریح کرد: افراد واجد شرایط با حضور و تشکیل پرونده در بنیاد و استفاده از نیروی انسانی در انجام طرح‌ها علاوه‌بر تسریع روند خدمت رسانی باعث ایجاد اشتغال برای خود و خانوادشان خواهند شد.

شروع ۱۴۰۰ با افتتاح واحدهای مسکن روستایی

حدود ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان رهاوردی هشت ساله در سیستان و بلوچستان

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه که فروردین امسال به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در نخستین ساعات حضورش در این استان پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی را افتتاح کرد.

دکتر محمدباقر نوبخت تاکید کرد: یکی از وعده‌های دولت موضوع ۱۷ هزار واحد مسکونی بود که برای محرومان باید با همکاری کمیته حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن در این استان ساخته می‌شد.

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ و خبر افزایش ۱۰۰ میلیونی تسهیلات مسکن روستایی

حدود ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان رهاوردی هشت ساله در سیستان و بلوچستان

این روزها هیچ چیز به اندازه افزایش سقف تسهیلات و اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز خوشحال کننده نخواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر که وام ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله شده است گفت: سقف وام بهسازی مسکن محرومان روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیات دولت به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه کارمزد این وام پنج درصد و بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است بیان کرد: توزیع بانکی و استانی این وام با همکاری بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: میزان قسط ماهانه وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۶۵۹ هزار تومان است که در مجموع سود این وام ۵۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود.

اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها موجب تغییر چهره این مناطق شده و فضای مناسبی برای زندگی در این مناطق فراهم خواهد کرد موضوعی که در لایه‌های پنهانش مهاجرت را کم و زمینه توسعه روستاها را فراهم می‌کند.

دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به روستاها داشته و توسعه زیرساخت‌ها در این بخش‌ را مورد توجه قرار داده است که اختصاص افزون‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای افزایش امکانات رفاهی روستایی در سال‌های اخیر از گام‌های مهم دولت در این زمینه بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *