تحویل سند تک برگی واحدهای مسکن مهر در پردیس/بورس مسکن راه‌اندازی می‌شود

امروز مراسم رونمایی و تحویل قراردادهای سند تک برگی واحدهای مسکن مهر در پردیس انجام شد و مدیرعامل پردیس از راه‌اندازی بورس مسکن خبر داد.

به گزارش خبزنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،مدیر عامل شهر جدید پردیس از رونمایی و تحویل قراردادهای سند تک برگی واحدهای مسکن مهر در پردیس خبر داد و گفت:اولین واگذاری سند عرصه و اعیان باعث نشاط در میان مردم می شود.

مهدی هدایت در مراسم رونمایی از سندهای تک برگی واحدهای مسکن مهر گفت:مترو پردیس از اواخر آبان ماه وارد فاز اجرایی می شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس ادامه داد:تمام اراضی پردیس از طریق فراخوان و یا تهاتر با سازندگان مسکن در جهت تکمیل مسکن مهر به فروش رفته و دوباره در پروژه های مسکن مهر هزینه و مصرف خواهد شد.
وی ادامه داد:برای اتمام پروژه های مسکن مهر زیر بار استقراض و اخذ وام از بانک های عامل شدیم که از ظرفیت تبصره 8 قانون بودجه امسال به ما اجازه داد تا 1000 میلیارد تومان وام با نرخ سود 18 درصد دریافت کنیم تا واحدهای مسکن مهر زودتر و بهتر و مناسب تر تحویل متقاضیان شود.

هدایت با تاکید بر اینکه تمام امکانات خود را بسیج کرده ایم تا با دریافت وام 1000 میلیارد تومانی و فروش اراضی بتوانیم واحدهای مسکن مهر پردیس را هر چه سریعتر و با امکانات تحویل متقاضیان دهیم.

وی در خصوص فروش عرصه به متقاضیان مسکن مهر گفت:این اقدام منبعی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس خواهد بود و می تواند منابع حاصل از فروش عرصه در جهت تکمیل واحدها و تاسیسات زیربنایی به کار گرفته و هزینه شود.
هدایت با دادن این نوید که بزودی مترو پردیس وارد فاز اجرایی می شود گفت:یکی از اولویت های شرکت عمران پردیس مترو پردیس است که با ورود قرارگاه خاتم و یک مشاور وابسته به قرارگاه خاتم اقدامات لازم برای آزمایش خاک انجام شد و در حال حاضر در مرحله طراحی و خروجی نقشه ها است و پیش بینی می شود از آخر آبان ماه امسال مترو پردیس وارد فاز اجرایی شود.

مدیر عامل پردیس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید تاکنون چه میزان عرصه به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده گفت:تاکنون به میزان 10 هزار و 697 واحد مسکونی مهر عرصه به ارزش 350 میلیارد تومان به متقاضیان به فروش رفته که همین مبلغ صرف پروژه های مسکن مهر می شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده مشکل آب شرب در فاز 11 نداریم گفت:در فاز 11 پردیس مشکل تامین آب شرب نداریم و خوشبختانه این مشکل نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد:در پردیس چندین مدرسه به آموزش و پرورش و مدارس اجتماع محور تحویل داده ایم تا در این بخش نیز به مردم خدمات رایگان بدهیم

وی با اشاره به اینکه ساخت مسجد و مدارس و مجتمع های تجاری را ادامه می دهیم افزود:با رفع معارض کمربندی شرقی فاز 8 که 98 درصد آن تکمیل شده در روزهای آینده افتتاح می شود.

به گفته وی،خدمات روبنایی و سرای محله در فاز 8 کلنگ زنی شده که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هدایت ادامه داد:از شروع عملیات اجرایی در فاز 8 پردیس از سال 91 تا اواخر سال گذشته 6720 انشعاب آب تحویل داده شده بود اما در این مدت و چند ماه گذشته 7200 انشعاب آب و فاضلاب نصب شده است.
وی در پاسخ به این سوال که از فروش عرصه مسکن مهر استقبال شده یا خیر گفت:فروش عرصه مسکن مهر ظرفیت خوبی برای مالکان مسکن مهر و برای واحدهای آنها ارزش افزوده ایجاد می کند و قطعا منابع حاصل از این اقدام در پروژه های مسکن مهر هزینه می شود.

هدایت از راه اندازی بورس مسکن در پردیس خبر داد و گفت:قصد داریم با کمک اتحادیه املاک پردیس بورس مسکن راه اندازی کنیم و سامانه ای ایجاد کنیم تا در خرید و فروش مسکن مهر نظارت بیشتری صورت بگیرد.

مدیر عامل پردیس ادامه داد:هدف از این اقدام جلوگیری از دادن قیمت های متفاوت از سوی دلالان سرپایی است چرا که ما مشکلی با مشاوران املاک ثبت شده نداریم.

هدایت تصریح کرد:از هفته آینده 10 نفر از همکاران حفاظت اراضی شرکت عمران در مقابل درب ورودی کارگزاری مسکن مهر مستقر خواهند شد تا جلوی دلالان سرپایی را بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *