تفاهمنامه همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور برای توسعه عمرانی روستاها

تهران- ایرنا- تفاهمنانه مشترک وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه توسعه و عمران روستایی، امروز به امضای مشترک رییس بنیاد مسکن و معاون عمران روستایی وزیر کشور رسید.

«اکبر نیکزاد» امروز( شنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه توسعه و عمران روستایی، گفت: این تفاهمنامه با عنایت ویژه وزیر کشور نسبت به کاهش مشکلات روستاها و زمینه همکاری مشترک بیشتر با وزارت کشور منعقد شد و وزیر کشور دستور اکید داشتند زمینه همکاری بین بنیاد و دهیاری‌ها هموار شود.

وی گفت: در آستانه‌ حذف ارز ترجیحی و تحول اقتصادی از سوی دولت، مردم با وجود اینکه در فشار هستند با دولت همراهی دارند. در این شرایط نیازمند اقتصاد پایدار هستیم که از اقتصاد مقاومتی نشات می‌گیرد و کانون اقتصاد مقاومتی روستاها هستند و با قدرتمند کردن روستاها واردات به صفر می رسد.

به گفته نیکزاد با انعقاد این تفاهمنامه در زمینه عمران و مسکن روستایی برای رونق روستاها زمینه همکاری بیشتری با وزارت کشور خواهیم داشت. آبادانی روستاها از برنامه‌های جدی دولت است و مردم شاهد برنامه ریزی‌های جدید برای عمران در روستاها هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر زمینه‌های همکاری بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را توسعه گردشگری روستایی و هر زمینه‌ای که به عمران روستاها منجر شود، عنوان کرد و گفت: با مصوبه مجلس در قانون بودجه امسال قیر رایگان از ابتدای سال به بنیاد مسکن واگذار شده اما برای تبدیل قیر به آسفالت جهت اصلاح معابر روستاها مشکل اعتبارات داشتیم .

وی گفت: بنیاد مسکن قیر رایگان داشت و با استفاده از اعتبارات دیگر نهادها آن را به آسفالت تبدیل کردیم. بر این اساس با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن توانستیم با دادن قیر رایگان به بنیاد مستضعفان در بسیاری از محلات هدف بنیاد راه‌های روستایی را آسفالت کنیم.

نیکزاد افزود: همچنین با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزادی جلسه داشتیم و اعتباراتی جهت آسفالت روستاهای واقع در محدود مناطق آزاد تامین شد. هم اکنون بخشی از مسکن روستایی محرومان شامل ۲۰ هزار واحد روستایی را با کمک بنیاد مستضعفان در دست ساخت داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *