تمام طرح‌های حمایتی مسکن، مشمول مشوق‌ها و تخفیف‌های دولتی هستند

تهران- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اجرای همزمان طرح مسکن ملی و جهش تولید مسکن، گفت: تمامی طرح‌های حمایتی مسکن مشمول مشوق‌ها و تخفیف‌های دولتی هستند.

به‌گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی «محمود محمودزاده» با اشاره به اینکه قانون جهش تولید و طرح مسکن ملی همگی جزو طرح‌های حمایتی دولت در حوزه مسکن محسوب شده و در راستای سیاست تولید مستمر مسکن برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند، توضیح داد: تمامی طرح‌های حمایتی مسکن مشمول مشوق‌ها و تخفیف‌های دولتی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در جلسه‌ای که در موضوع مسکن به ریاست رییس‌جمهوری تشکیل شد تاکید بر اجرای طرح جهش تولید مسکن و گسترش آن شد که جزو سیاست‌های پیش‌روی وزارت راه و شهرسازی است.

دولت سازنده هیچ واحد مسکونی نیست

محمودزاده با اشاره به اینکه دولت هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد و تنها بسترسازی برای تولید مسکن می‌کند، تصریح کرد: سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است. هر امتیازی که دولت بتواند برای مسکن حمایتی مصوب کند به تمامی پروژه‌ها از جمله طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن، تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به عنوان نمونه افزایش سقف وام آغاز شده و همچنین تخفیف‌های اعمال شده برای طرح جهش تولید مسکن شامل حال طرح اقدام ملی مسکن نیز هست.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در سال ۱۳۹۹ و ۶ ماهه ۱۴۰۰ به چه میزان بوده است؟ گفت: میزان بهره‌برداری واحدهای مسکونی سالانه از طریق مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام می‌شود و همان آمار ملاک است.

به گزارش ایرنا، بر اساس طرح مسکن‌ملی تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین طرح جهش تولید مسکن از جمله طرح‌های دولت سیزدهم است که طی آن در چهارسال، چهار میلیون واحد مسکونی احداث و تحویل متقاضیان واقعی مسکن می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *