تهاتر اراضی تا سقف هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های مسکن مهر و ملی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تبصره 8 لایحه بودجه سال 99 به دولت اجازه داده می‌شود برای عملیات آماده سازی، محوطه سازی، تامین خدمات روبنایی وزیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین طرح اقدام ملی تامین مسکن اقداماتی را به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

در اجرای ماده 68 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله متعلق به خود هستند.

منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکت‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور صرف اجرای طرح‌های فوق خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی همچنین مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال در قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تامین مالی در رهن آنها قرار دهد و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده سازی مصوب را اخذ کند و صرف تکمیل این طرح‌ها کند.

از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه با بانک‌های عامل تسویه کند و باقیمانده را به اجرای طرح‌های صدالذکر این بند اختصاص دهد.

آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *