دولت از وعده ساخت یک میلیون مسکن فقط ۲۰۰ هزارتا ساخته است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید: دلار بستگی به رفتار دولت دارد به این معنی که اگر دولت بی‌تدبیری کند قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان می‌رسد و از طرفی می‌تواند مدیریت کند و همین قیمت فعلی را نگه دارد.
دولت از وعده ساخت یک میلیون مسکن فقط ۲۰۰ هزارتا ساخته است
به گزارش زنهار؛ محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: بنده معتقد هستم که باید کسب و کار و وضعیت تولید در کشور رونق پیدا کند و کارخانجات راه‌اندازی شوند. اگر دولت ساخت‌وساز مسکن را انجام بدهد همه مسائل حل می‌شود. به عبارت دیگر اگر ساخت یک میلیون مسکن که در حال حاضر هم در برنامه قرار دادیم در دستور کار قرار بگیرد از مهندس، کارگر، جوشکار، نقاش و سایر مشاغل مربوطه همگی سرکار می‌روند. بنابراین ساخت یک میلیون مسکن منجر به رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

 او افزود: وقتی حجم نقدینگی در کشور افزایش پیدا می‌کند و نمی‌توانیم آن را به سمت زیرساخت‌ها هدایت کنیم این نقدینگی خود را در قیمت دلار و سکه نشان می‌دهد. در حقیقت این نقدینگی در کشور است که منجر به موج‌های سهمگین اقتصادی می‌شود لذا اگر بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رضایی کوچی درباره موج‌های ناگهانی در بازار ارز تصریح کرد: به دلیل اینکه نتوانستیم نقدینگی را مهار کنیم و پول در دست مردم قرار دارد بازارهای کاذب شکل گرفته است. اینکه دلار به صورت ناگهانی می‌شود ۳۶ هزار تومان و یا دوباره به ۳۳ هزار تومان برمی‌گردد نتیجه نقدینگی است. به این ترتیب که عده‌ای دلار خریداری می‌کنند، مخفی می‌کنند و به صورت ناگهانی وارد بازار می‌کنند و در نهایت این مشکلات در قیمت دلار شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عامل افزایش نقدینگی در کشور اظهار کرد: وقتی در کشور تولید نباشد، هدف‌گذاری به درستی صورت نگرفته باشد و بخش خصوصی درگیر تولید نشود وضعیت به همین شکل می‌شود. در مجموع نقدینگی منجر به هرج و مرج اقتصادی می‌شود.

رضایی کوچی در پاسخ به اینکه پروژه ساخت یک میلیون مسکن در چه وضعیتی قرار دارد اظهار کرد: دولت تاکنون حداکثر ۲۰۰ هزار مسکن از آن یک میلیون مسکن را ساخته به این معنی که فقط ۲۰ درصد این وعده عملیاتی شده است.

او در واکنش به اینکه دولت شعار تولید یک میلیون شغل هم داده بود خاطرنشان کرد: اگر ساخت یک میلیون مسکن راه‌اندازی شود حداقل ۳ میلیون نفر سرکار می‌روند اما با توجه به اینکه در حال حاضر مسکن ساخته نمی‌شود و تعداد مسکن‌هایی که قرار بود ساخته شود از یک میلیون به ۲۰۰هزار تا تقلیل پیدا کرده معنایش این است که قانون به خوبی اجرا نشده است چرا که اگر قانون اجرا شود یک میلیون مسکن هم ساخته می‌شود. بنابراین دولت در مسکن نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند.

رضایی کوچی درباره اینکه گفته می‌شود که بازهم قیمت دلار افزایش خواهد یافت یادآور شد: قیمت دلار بستگی به رفتار دولت دارد به این معنی که اگر دولت بی‌تدبیری کند قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان می‌رسد و از طرفی می‌تواند مدیریت کند و همین قیمت فعلی را نگه دارد. البته مدیریت شرایط تنها مربوط به وزیر اقتصاد نمی‌شود بلکه لازمه این امر اراده جمعی است./منیبان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *