رئیس کمیسیون عمران مجلس: سیاست‌های غلط سبب رکود و افزایش غیرطبیعی قیمت مسکن شد

گروه استان‌ها – رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه “سیاست‌های غلط مسکن را دچار رکود کرد” گفت: این رکود سبب افزایش قیمت غیرطبیعی مسکن شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز در جمع شهرداران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان کاشان اظهار داشت: در دور قبل مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی توسط نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرداران کشور بیش از دولت امور عمرانی انجام می‌دهند، افزود: اکثر نیروهای شهرداری شرکتی هستند و در تلاش هستیم وضعیت نامشخص این افراد مشخص شود و امیدواریم قبل از پایان سال بتوانیم تکلیف نیروهای شهرداری‌ها را رفع کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حقوق پایین پرسنل شهرداری و پیگیری لازم در راستای ارتقاء حقوق این افراد ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته کمک‌های خوبی به شهرداری‌ها انجام شد اما باید به دنبال منابع پایدار برای شهرداری ها بود.

وی گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباه در چند سال گذشته مسکن با رکود مواجه شده است و بر همین اساس شاهد افزایش غیرطبیعی قیمت مسکن شدیم وطبیعی است که شهرداری‌ها و مهندسان ساخت و ساز با مشکلاتی در این زمینه رو به رو شدند و لذا در تلاش هستیم تا به این بخش رونق ببخشیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه عدم تعادل بین عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت مسکن شده است، تصریح کرد: طرح “جهش تولید مسکن” در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است و با این اقدام مردم می‌توانند خانه دار شوند و شهرداری‌ها نیز در این زمینه به منابعی می‌رسند و امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بیش از 700هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌کاره است، تأکید کرد: متأسفانه عمر برخی از پروژه‌های عمرانی کشور بیش از 15 سال است در حالی که عدم اولویت‌بندی نیز از جمله دلایل این مهم است در حالی که باید این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود تا جلوی سرمایه‌گذاری در بازارهای کاذب گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری بخش عمده‌ای از شهروندان در بازار بورس و از دست رفتن سرمایه آنان به دلیل عدم مدیریت در حوزه بورس افزود: در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که سرمایه‌ها را به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود.

وی ضمن اشاره به سکونت 20 میلیون نفر از جمعیت شهرها در بافت های ناکارآمد و حاشیه شهر ابراز داشت: در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده است که سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده احیا شود اما متأسفانه محقق نشد چراکه منابع برای آن پیش‌بینی نشده است اما بیشتر امور نرم افزاری و به تریبون‌ها و همایش‌ها خلاصه شد.

رضایی کوچی با بیان اینکه نگاه مجلس به این موضوع تغییر کرده است، گفت: دولت نیز نگاه خود را به بافت‌های فرسوده عوض کرده است چراکه اگر در این بافت‌ها سرمایه‌گذاری نکند تبعات اجتماعی را به دنبال دارد و بر همین اساس مجلس تلاش می‌کند تا اعتبارات در حوزه بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی در سال آینده افزایش پیدا کند.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداران خارج از نگاه اقتصادی به بافت فرسوده نگاه ویژه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی در این زمینه برگزار می‌شود تا سال آینده شاهد تغییر ویژه در حوزه بافت‌های فرسوده کشور باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *