رونق صنعت ساختمان نسبت مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: بررسی مقایسه‌ای آمارهای ۲ دهه اخیر نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان نسبت مستقیمی با میزان رونق صنعت ساختمان داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «بهزاد باباخانی» در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: صنعت ساختمان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار گسترده‌ای برای اشتغال‌زایی و رونق تولید در بخش های مختلف برخوردار است.

وی اظهار کرد: در دو مقطع اجرای طرح مسکن مهر در اواخر دهه ۸۰ و طرح مسکن ملی در سال جاری، نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نزدیک شده است.

باباخانی در ادامه به بازار ۱۲ هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: این حجم از گردش مالی بسیار بیشتر از تسهیلات مرتبط با این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در صورت یک برنامه‌ریزی مناسب پیرامون طرح ساخت یک میلیون مسکن ملی در استان، این پروژه کلان می تواند یک رونق ویژه در حوزه اشتغال و تولید صنایع وابسته به این بخش ایجاد کند.

باباخانی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی ماهر، بخش مهمی از نیاز این پروژه‌ها از طریق استان های دیگر تامین می‌شود و با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، تداوم این وضعیت قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: اداره کار با طراحی یک سامانه کاریابی متشکل از افراد دارای مهارت، زمینه معرفی کارگران فنی استان به پیمانکاران و واحدهای صنعتی را فراهم کند.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی از تمام صنایع وابسته به حوزه ساختمان و معرفی آن به پیمانکاران، عنوان کرد: حلقه های مفقوده ای در زنجیره صنعت ساختمان در استان وجود دارد که باید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا؛ براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری استان مرزی کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت. بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

سهمیه استان کرمانشاه از مسکن ملی ۱۲۰ هزار واحد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳ هزار واحد مسکن ملی استان در حال ساخت است و سهمیه استان در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است، گفت: در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

«مهرداد آهکی» تسهیلات اعطای به مردم کرمانشاه را ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان های استان ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی پروژه های مسکن ملی متقاضی محور است و سهمیه هر استان براساس میزان تقاضای موجود می تواند افزایش پیدا کند و همچنین جهت مساعدت به متقاضیان سهم آورده مردم را تا آخرین لحظه دریافت نمی کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *