سابقه سکونت 5 ساله رکن اساسی ثبت‌نام در ‌نهضت ملی مسکن است

بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی همه متقاضیان نهضت ملی مسکن از جمله طلاب برای تایید شهر محل تقاضا، باید مدارک دال بر سابقه سکونت 5 ساله را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس آیین نامه ثبت نام نهضت ملی مسکن، متقاضیان باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند تا به عنوان متقای واجد شرایط در شهر محل سکونت مورد تایید قرار بگیرند.

بر این اساس همه متقاضیان از جمله طلاب نیز به منظور دریافت مسکن باید از شرایط مذکور تبعیت کنند.

بر اساس اطلاعیه ثبت نام واجدین شرایط‌ نهضت ملی مسکن، اخذ یک و یا ترکیبی از موارد، نظیر‌ گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دوره دانشگاه، مدارک مربوط به محل تولد (شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی به گونه‌ای که مجموعاً مؤید سابقه سکونت مورد نیاز در شهر مورد تقاضا باشد، می‌تواند ملاک احراز سابقه سکونت متقاضی قرار گیرد.

در این راستا، متقاضیان نهضت ملی مسکن باید تصویر مستندات را در سامانه بارگذاری کنند و اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت ۵ ساله قابل قبول نیست.

لازم به ذکر است، در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

در این راستا یکی از کارشناسان دینی و قرآنی‌ هم به فارس گفت: طبق روال و رسم طلبگی، طلاب محترم ضرورت دارد پس از‌ فارغ‌التحصیلی، حتما برای تبلیغ دین، به شهرهای و روستا‌های مختلف بروند ماندن طلاب در قم پس از فارغ‌التحصیلی‌، مناسب نیست.

پیشتر متقاضیان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «شرط انتخاب محل اسکان در طرح ملی مسکن طلاب اصلاح شود» خواستار پیگیری این مسئله در خبرگزاری فارس شده‌ بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *