سقوط ۱۵ درصدی قیمت مسکن در کرج و تبریز طی ۲ ماه + جزئیات

بررسی بازار مسکن نشان می دهد قیمت واحدهای مسکونی در برخی شهرهای کشور بیش از تهران افت کرده و بیشترین افت در میان این شهرها نصیب قیمت مسکن در کرج و تبریز شده است.

به گزارش کاماپرس، بازار مسکن در حال فعل و انفعالات نزولی است اما روند سقوط قیمت به شدتی نیست که چندان ملموس باشد. در واقع ریزش ۴ تا ۵ درصدی قیمت آپارتمان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در حالی که طی نیمه اول سال ۹۹ قیمت مسکن حدود دو برابر شده است، چندان به چشم نمی آید.

برخی فعالان بازار نیز از نامتوازن بودن وضعیت بازار مسکن در کرج گزارش کرده اند برای مثال منصور غیبی کارشناس سرشناس اقتصاد مسکن به تجارت نیوز گفته است : بسیاری از تهرانی‌ها و کرجی‌ها متقاضی خرید مسکن مهر در ساوجبلاغ هستند و موج مهاجرت از کرج به سمت ساوجبلاغ شکل گرفته است.

دنیای اقتصاد نیز با بررسی اطلاعات بازار آنلاین دیوار گزارش کرده است که میانگین قیمت در شهر کرج مرکز استان البرز که اسفند ماه سال ۹۹ برابر با هرمترمربع ۱۲ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بود، در اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۴ درصد کاهش به طور متوسط به ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

این گزارش می افزاید: در شهر تبریز نیز کاهش ۷/ ۳ درصدی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در فایل‌های فروش در بازه زمانی اسفند ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود. متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در این کلان‌شهر از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است.

دنیای اقتصاد در بخش دیگری از این گزارش به دسته بندی وضعیت قیمت ها در بازار مسکن پرداخته و نوشته است : فعالان بازار معاملات مسکن می‌گویند میانگین قیمت در فایل‌های فروش آپارتمان در ۷ کلان‌شهر که کرج و تبریز نیز در بین آنها قرار دارند بین ۵ تا ۱۰ درصد و در برخی موارد استثنا حتی تا ۱۵ درصد نسبت به بازار شب عید مسکن کاهش داشته است. این واحدها عمدتا فایل‌های معمولی با عمربنای چند ساله هستند که در مناطق معمولی رو به پایین واقع شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *