سهم استان بوشهر از طرح جهش تولید مسکن ۱۲هزار و ۹۶۸ واحد است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سهم این استان از محل اجرای طرح جهش تولید مسکن ۱۲هزار و ۹۶۸ واحد است.

به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان بوشهر افزود: تاکنون برای اجرای این طرح هشت هزار و ۹۰ واحد زمین در استان بوشهر تامین شده است و مشکلی در تامین زمین وجود ندارد.

وی اظهارکرد: براساس طرح جهش تولید مسکن تامین زمین با این اداره کل و زیرساخت‌ها نیز از طرف دستگاه‌های مسئول ایجاد و حق انشعاب با متقاضیان است.

رستمی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح جهش تولید مسکن در هر واحد مشخص شده که احتمال افزایش مقدار مدت بازپرداخت آن وجود دارد.

در راستای قانون جهش تولید و دستور رئیس جمهوری مبنی بر تولید و عرضه یک میلیون مسکن در سال، وزارت راه و شهرسازی برنامه ای در قالب جهش تولید مسکن تدوین کرده است و در این طرح تلاش شده بواسطه صندوق ملی مسکن فاصله میان قیمت تمام شده و توان خانوار کم شود؛ این طرح بیشتر برای گروه های کم درآمد، دهک‌های یک تا سه و قشر متوسط طراحی شده است.

رویکرد برنامه وزارت راه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن حفظ و ارتقای وضعیت موجود تولید مسکن، تحریک و تقویت روند ساخت و ساز در بافت فرسوده، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با حمایت حداکثری دولت، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای گروه‌های متوسط با حمایت دولت، احداث مسکن روستایی با حمایت حداکثری دولت و سپس احداث واحدهای اجاره‌ای با حمایت دولت است.

وی در باره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۲۹ واحد زمین برای اجرای پروژه اقدام مسکن ملی در استان بوشهر تامین شده است.

رستمی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴هزار و ۸۳۶ نفر در استان بوشهر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این شمار سه هزار و ۴۱۲ نفر معادل ۳۰ درصد واجد شرایط شناخته شده‌ اند که مدارک یکهزار و ۱۲۷ نفر ازآنها تکمیل و بارگذاری شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد یکهزار و ۴۰ نفر افتتاح حساب کرده و ۷۹۷ نفر نیز اقدام به واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

رستمی یادآور شد: در زمان حاضر برای بیشتر این افراد زمین تخصیص و یا پروژه در دست اجرا است و استان بوشهر در اجرای این طرح از سایر استان‌های کشور عقب نیست.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهرهای برازجان، خورموج، دیر، بنک و دیلم از توابع استان بوشهر فعال هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در باره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر بوشهر گفت: سهم این استان از پروژه مسکن مهر ۳۴هزار و ۶۴۵ واحد مسکونی است که تاکنون ۳۳هزار و ۳۴۹ واحد مسکونی تحویل شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر یکهزار و ۲۹۶ واحد دیگر باقی مانده که هر کدام از آنها دارای مشکلاتی است که در حال برطرف کردن آنها هستیم.

رستمی با اشاره به تفاهم‌نامه ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در زمینه معرفی زمین مناسب از سوی آموزش و پرورش برای ساخت مسکن فرهنگیان گفت: تاکنون هیچ زمینی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به این اداره کل تحویل نشده است.

وی اضافه کرد: با این وجود ۲۰ نفر از فرهنگیان واریز وجه داشتند که تلاش شده این افراد در پروژه‌هایی که در استان فعال بوده مشارکت داده شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *