شرایط دریافت وام مسکن در تهران و شهرهای دیگر چیست؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی سقف وام مسکن در تهران و شهرهای دیگر را اعلام کرد.

به گزارش زنهار؛ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه تسهیلات خودمالکان با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن و معرفی به بانک پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان درهمه شهرها پرداخت می‌شود.

محمودمحمودزاده افزود: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه‌اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

وی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همچنین متقاضیان در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: همه افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یااتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

شرایط دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن

این مقام مسوول ادامه داد: هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام می‌کنند. مهم‌ترین مدارکی که لازم است اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود.

محمود زاده گفت:‌تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

جزییات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است: در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *