صادرات سیمان بنیاد مستضعفان به 15 کشور/در پرداخت مالیات شفاف هستیم

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: همه شرکت‌های بنیاد مستضعفان تا پایان سال 96 مالیات را پرداخت کرده و مفاصاحساب دریافت کرده‌اند.
صادرات سیمان بنیاد مستضعفان به 15 کشور/در پرداخت مالیات شفاف هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدی‌کیا امروز در مراسم معارفه پرویز فتاح به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان و معارفه خود به عنوان رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان که طبق حکم مقام معظم رهبری انجام شده است، گفت: 5 سال قبل هنگامی که مقام معظم رهبری حکم ریاست بنیاد را برای اینجانب صادر کردند، مطالبی را مورد تأکید قرار دادند که به جهت‌گیری‌های بنیاد مستضعفان تبدیل شد.

وی افزود: در این باره می‌توان به تأکیداتی نظیر تبدیل بنیاد به بنیاد مستضعفان، خارج کردن یک نقطه محروم از استضعاف، کاهش بروکراسی، ترویج مدیریت جهادی، ترویج مدیریت فرهنگی، مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی و به کارگیری جوانان اشاره کرد.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد علوی بازوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی بوده و است که در سال 93، حدود 60 میلیارد تومان بودجه داشت و در سال 97 این رقم به 515 میلیارد تومان رسید و مصوب سال 98 این بنیاد 700 میلیارد تومان است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: بیش از 80 هزار مدارک مربوط به سند مناطق محروم در این مدت تحویل مردم شده است، ضمن آنکه تأمین خانه برای خانواده‌های پرمعلول به جدیت دنبال شد.

وی افزود: حمایت از خانوارهای مستضعف با سه نوزاد و بیشتر انجام شد، مدارس و بیمارستان‌هایی ساختیم، ضمن آنکه بنیاد تلاش کرد کل سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده از حوادث طبیعی را تأمین کند.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان ادامه داد: با همکاری بنیاد علوی، بانک سینا و ریاست جمهوری برای طرح‌های اشتغالزا و زودبازده در دو سال اول، سالانه 20 میلیارد تومان و در سال سوم 25 میلیارد تومان تسهیلات 8 درصد پرداخت شد که 10 درصد این سود توسط بنیاد علوی و نهاد ریاست جمهوری 8 درصد توسط مردم پرداخت می‌شد.

سعیدی‌کیا ادامه داد: تا تیرماه امسال 3700 واحد از این طرح‌ها به تصویب بانک سینا رسید، 3200 طرح تضمین آوردند، قرارداد منعقد شد و وام گرفتند و 2200 واحد به بهره‌برداری رسید که محصولات آن در بازار است.

وی گفت: در راستای خارج‌سازی یک منطقه از محرومیت با کار کارشناسی بنیاد علوی چندین منطقه انتخاب شد که اولین آن قلعه گنج بود.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان تأکید کرد: ما تأکید کردیم که محرومیت با پول نفت رفع نمی‌شود، بلکه کشور با مغزها و دست‌های مردم آباد می‌شود و در قلعه‌گنج مدل ‌آبادانی و پیشرفت طراحی و به اجرا گذاشته شد.

سعیدی‌‌کیا ادامه داد: همچنین گروه‌های توسعه روستایی در مساجد تشکیل شد و با کمک مالی مردم و بنیاد علوی به اعضای گروه‌ها وام تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به گواه استاندار کرمان، نرخ بیکاری در قلعه‌گنج پس از فعالیت‌های بنیاد از 25 درصد، تک‌رقمی شد و میزان جرم 70 درصد کاهش یافت و تلاش کردیم، این الگو به بسیاری از مناطق تعمیم یابد و الگوی مذکور به همه استانداران در طرح آبادانی و پیشرفت ابلاغ شده است.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: در 11 نقطه دیگر این طرح آغاز شده و 1600 روستا تحت پوشش طرح هستند.

سعیدی‌کیا افزود: کارگروه ساماندهی با حضور مدیران باتجربه در بنیاد شکل گرفت و تعداد هلدینگ‌های بنیاد از 22 به 10 هلدینگ کاهش یافت.

وی افزود: همچنین 9 شرکت بنیادی وارد بورس شدند و شرایط ورود 11 شرکت دیگر به بورس فراهم شده است.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان افزود: در راستای به کارگیری جوانان متعهد، این جوانان از طریق ستادها و هلدینگ‌ها فراخوان شدند در گروه‌های 20 نفری گزینش شده‌اند، 144 نفر انتخاب شدند، کلاس‌های مدیریتی و آشنایی با بنیاد برای آنها برگزار شد، گروه اول هم به سفر راهیان نور اعزام شدند و تاکنون 44 نفر توسط کمیته انتصابات بنیاد مستضعفان انتخاب و به عضویت هیأت مدیره بنیاد در آمدند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه در راستای حمایت از شرکت‌های کوچک، بنیاد مستضعفان در مناقصات کمتر از صد میلیارد تومان حضور نمی‌یابد، گفت: فولاد تولیدی بنیاد مستضعفان امروز به 15 کشور جهان صادر می‌شود.

وی گفت: آزادراه تهران – شمال با تفاهم کامل دولت و بنیاد به خوبی در حال تکمیل است و منطقه یک آن در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان افزود: صادرات بنیاد از رقم 300 میلیون یورو در سال 94 به 900 میلیون یورو در سال 97 رسیده است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: فروش شرکت‌های بنیاد به 36 هزار میلیارد تومان در سال 97 رسید و رشد 15 درصدی داشت.

وی ادامه داد: همه شرکت‌های بنیاد مستضعفان تا پایان سال 96 مالیات را پرداخت کرده و مفاصاحساب دریافت کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *