قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن بوده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص‌شده، پیشی گرفته است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قم و در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم بیان کرد: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می‌تواند برای مردم، به‌خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند.

وی افزود: امروزه بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب‌خانه کنیم.

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند، لذا استان قم جزو استان‌های پیشرو در شروع نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص‌شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص‌شده، پیشی گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی از احداث بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان قم خبر داد و وعده برداشتن گام‌های بعدی را در سال‌های آتی داد.

قاسمی اظهار کرد: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر، برای حدود ۵۰ درصد تعداد ثبت‌نام‌ها در قم زمین تأمین‌شده است، بیش از ۸۹ هزار نفر در قم ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد افزایش خواهد یافت، لذا زمین‌های زیادی در شهر هست که نیاز به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: این زمین‌ها اکنون در اختیار نهادها و مؤسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظف‌اند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت‌وساز، این زمین‌ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: خواهش من این است که مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن‌ها را بازگردانند، لذت اکنون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت.

قاسمی در پایان گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها قرار دارد که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تأمین شود.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *