مصالح استاندارد در ساخت و ساز پروژه های عمرانی استفاده شود

بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر استفاده از مصالح استاندارد همانند تیرچه و بلوک در ساخت و ساز پروژه های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رجب زاده اظهار کرد: نبود ساز و کار قانونی مشخص در برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز سبب می شود برخوردهای قانونی درستی با متخلفان انجام نگیرد اما نظارت و بررسی ها از سوی متولیان امر باید به گونه ای باشد که تولیدکننده برای اخذ مجوزهای استاندارد مراجعه کند و عرصه در مصرف و توزیع بر تولیدکننده غیرمجاز، تنگ شود.

رجب زاده افزود: نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد از وظایف اصلی مهندسان ناظر است، بنابراین دفتر فنی استانداری این موضوع را بار دیگر برای یادآوری دستگاه های اجرایی مربوط ابلاغ کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رتبه بندی پیمانکاران استان به بحث استفاده از مصالح استاندارد در پروژه های عمرانی توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین درباره وسایل گرمایشی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان شمالی موظف و مکلف به رصد و کنترل استاندارد وسایل گرمایشی مدارس است.

وی در ادامه اشاره به گزارش شرکت های توزیع برق و پخش فرآورده های نفتی و گاز در خصوص میزان کاهش و صرفه جویی در مصرف برق به دلیل استفاده از لامپ های ال. ای. دی در ساختمان های اداری، گفت: شرکت برق سنجشی از میزان شدت برق مورد نیاز ادارات استان داشته باشد تا متناسب با این موضوع دستورعملی مبنی بر استفاده از نور مورد نیاز به دستگاه های اجرایی ابلاغ و مصرف انرژی برق ساختمان های اداری مدیریت شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن شهری با توجه به معمارمحور و سلیقه ای بودن ساخت و ساز ها، سازمان نظام مهندسی استان قوانین مربوط به محدودیت استفاده از میزان نور را احصاء کند تا نظارت بر این موضوع نیز بیشتر شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *