معاون اجرایی رییس جمهور:زمینه احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم است

آبادان – ایرنا – معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: زمینه احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور فراهم شده است.

به گزارش ایرنا سیدصولت مرتضوی روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه بیمارستان قلب خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال برنامه ریزی کرده است و حسب گزارش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون بستر احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم با پیش رفتن امور با همین قوت و قدرت، وعده احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال به فضل الهی فراهم شود.

مرتضوی در بخش دیگری به آزادسازی سواحل کشور اشاره کرد و گفت: ۹۰.۵ درصد بخش سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود آزاد شدند و گام دوم مناطقی که در سواحل و حریم رودخانه ها از سوی بخش خصوصی تصرف شده، با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی به تدریج آزادسازی می‌شود.

وی در ادامه با تبریک روز درختکاری با بیان اینکه فرهنگ منابع طبیعی یعنی فرهنگ توسعه و حفظ منابع طبیعی باید تبدیل به فرهنگ شود افزود: امید است همه با هم برای تقویت ایران اسلامی فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم.

معاون رییس جمهور به احداث کمربند سبز آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد آمایشی پیش بینی لازم برای احداث کمربند سبز برای شهرهای آبادان و خرمشهر به عمل آمده و تلاش دولت انقلابی آقای رییسی این است اسناد آمایشی را از بایگانی خارج کند و بر اساس این اسناد در هر منطقه و استان اقدامات مناسبی انجام دهد.

احداث پروژه بیمارستان ۶۰ تختخوابی فوق تخصصی قلب و عروق خرمشهر با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ متر از سال ۹۵ آغاز شده و هم اینک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *