هزینه دریافت وام مسکن افزایش پیدا کرد

اوراق مسکن مجددا به مدار گرانی بازگشته و قیمت آن نسبت به 10 روز گذشته اندکی بالا رفته است. این گرانی باعث شده تا قیمت کلی این اوراق برای زوج‌های تهرانی متقاضی آن کمی بیشتر از 56 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی‌ها نشان دهنده این است که قیمت این اوراق در دی ماه سال جاری به 117 هزار و 600 تومان رسیده بود. اکنون قیمت این ورقه‌ها نسبت به دی ماه اندکی بالاتر رفته است. نرخ این اوراق در مهرماه و آبان ماه به ترتیب 117 هزار و 300 تومان و 117 هزار 900 تومان بود. آذرماه نزدیک هزار تومان قیمت این ورقه‌ها بالا رفت و به 118 هزار و 200 تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

جزئیات خرید واحدهای مسکن حمایتی؛ مالک 3هزار مسکن مهر یک نفر است!
کمک ودیعه مسکن مستاجران در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب می‌شود؟

اکنون زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف 480 میلیون تومان تسهیلات از طریق خرید اوراق دریافت کنند. این میزان تسهیلات شامل 200 میلیون تومان وام خرید مسکن برای هر نفر و 80 میلیون تومان وام جعاله است. طبق آخرین تصمیم نهادهای ذی ربط، زوج‌های تهرانی برای دریافت این مبلغ وام باید 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. هزینه این 400 برگه 47 میلیون و 40 هزار تومان اعلام شده است. برای وام جعاله هم باید 9 میلیون و 408 هزار تومان هزینه شود که در مجموع مخارج زوج‌ها برای دریافت تسهیلات 56 میلیون و 448 هزار تومان خواهد بود.
اطلاعات تسهیلات مسکن در مراکز استان‌ها و دیگر شهرها

سقف این تسهیلات برای دیگر مناطق شهری و مراکز استان‌ها متفاوت است. در حال حاضر این وام برای زوج‌های مراکز استان و شهرهای با بیشتر از 200 هزار نفر جمعیت 320 میلیون تومان است که برای دریافت آن باید 37 میلیون و 623 هزار تومان صرف خرید اوراق شود. متاهلان دیگر مناطق شهری هم می‌توانند وام 120 میلیون تومانی خرید مسکن را دریافت کنند و برای این منظور باید 14 میلیون و 112 هزار تومان برای خرید اوراق بپردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *