وزیر اطلاعات: یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل شده است

خبرگزاری میزان- وزیر اطلاعات با اشاره به عملکرد دولت گفت: همه دولت‌های قبل تلاش کردند و دولت یازدهم و دوازدهم نیز در سال‌های قبل اقداماتی انجام داده است از جمله یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن مهر و امثالهم تکمیل شده و تا پایان دولت به ۲میلیون مسکن خواهد رسید.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در برنامه «تیتر امشب» ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت ماه محرم گفت: به دلیل شرایط کرونایی شیعیان نمی‌توانند آن گونه که باید عزاداری کنند، اما امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری در خوری انجام دهیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت گفت: همه دولت‌های قبل تلاش کردند و دولت یازدهم و دوازدهم نیز در سال‌های قبل اقداماتی از جمله یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن مهر و امثالهم تکمیل شده است و تا پایان دولت به ۲میلیون مسکن خواهد رسید.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در بحران کرونا سیاه نمایی‌های رسانه‌ای کاهش پیدا کرد و مردم هم رعایت  کردند و دستاورد عظیمی به دست آوردیم، اما به محض اینکه برخی مراعات‌ها کاهش یافت وارد موج دوم کرونا شدیم و اگر در همه کار‌ها همچون این بحران کرونا همدل باشیم میزان رضایت مردم افزایش می‌یابد و نارضایتی‌ها کاهش خواهد داشت.

علوی گفت: وزارت اطلاعات خدمات ارزشمندی در عرصه‌های مختلف ارائه کرده است و بر اساس شرع و اخلاق و قانون کار را بنا نهاده است. وزارت در این دوره برای هیچ کس مزاحمتی نداشت از جمله مراکز آموزشی، جریان‌های سیاسی، رسانه‌ها و احزاب و سعی کردیم آن‌ها در مسیر سازنده هدایت کنیم و بر این اساس امروز شاهد همگرایی بسیار قوی بین فرق و اقوام با نظام هستیم.

وی بیان کرد: اما هول و هراس وزارت اطلاعات برای کسانی بوده که امنیت کشور را مخدوش می‌کنند. امروز بر اساس نظر سنجی‌ها وزارت اطلاعات در تعامل با مردم از چایگاه بالایی برخوردار است.

علوی گفت: آنچه که در این دوره متمایز بود هجمه‌ای بود که در داخل و خارچ از کشور به این وزارت خانه وارد آمد که می‌توانیم بگوییم، ۲۰ درصد در خارج بودند و ۸۰ درصد توسط کسانی بود که خود را دوران نظام تعریف می‌کنند. اما وزارت اطلاعات در برابر آن‌ها سعه صدر پیشه کرد و تعرضی نداشت.

وزیر اطلاعات در پاسخ به اینکه مهمترین رویکرد شما در مدیریت وزارت اطلاعات چه بوده است، گفت: برای اینکه کارکرد وزارت اطلاعات از انسجام و پیوستگی برخوردار باشد باید بر مبنای راهبرد بنا شود و در مرحله اول راهبرد را بر پایه شرع، اخلاق و قانون تدوین کردیم.

وی افزود: بر اساس تاسیس وزارت اطلاعات مهمترین اقدامات در همه عرصه‌ها حفظ امنیت، مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده که اکنون قدم‌های بزرگی برداشته ایم.

علوی ادامه داد: اگر ما در اوایل به صورت پلیس امنیت تشکیل شدیم اکنون از آن فاصله گرفته ایم و به سرویس اطلاعاتی نزدیک‌تر شده ایم.

وزیر اطلاعات با اشاره به تحول وزارت اطلاعات متناسب با تهدید‌های هیبریدی و امنیت‌ای گفت: امروز کار سرویس‌ها با گذشته فرق دارد و تعداد مواردی که از فضای مچازی و صحبت‌های مسئولین به دست می‌آید از طریق جاسوسی سنتی به دست نمی‌آید امروز روش‌های نوین، نیرو‌های زبده و آموزش دائمی کار‌ها را بهتر از قبل پیش برده است. طی ۷ سال گذشته امکانات فنی به حدود ده برابر افزایش پیدا کرده است.

علوی با اشاره به افزایش سطح تحصیلات کارکنان در مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد بیان کرد: در قوی کردن بنیه کارکنان چندین هزار نفر از کارکنان در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند علاوه بر آن با آموزش‌های آکادمیک و ضمن خدمت گام‌های بلندی برداشته شده است تا شاهد دانش پایگی کار اطلاعات دراین وزارت خانه در شرایط حال هستیم.

وی با اشاره به هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها گفت: امنیت محصول کار دسته جمعی از جمله وزارت اطلاعات قوه قضاییه، سپاه، ارتش، وزارت دفاع و … است. تمام این موارد باید همدل باشند و جامعه اطلاعاتی کشورمان در این مدت در هماهنگی کامل بودند و اگر در جایی به این بخش‌های مختلف نیاز داشتیم با هماهنگی توانستیم موارد عملیاتی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

علوی با اشاره به نقش دستگاه‌ها و مردم در امنیت ایران در منطقه و سطح بین‌الملل گفت: ما بیشتر اطلاعات را از مردم دریافت می‌کنیم و اگر مردم و اطلاعات ۸۲ میلیونی نبود ممکن بود نقاط کوری داشته باشیم. در این سال‌ها امنیت ایران مثال زدنی بود و با حمایت مردم و هم افزایی دستگاه‌های امنیتی صد‌ها چریان تروریستی ضربه خوردند.

وی گفت: در آخرین راهبرد به جای عمل پدافندی در برابر تورریست‌ها رویکرد را به «ضد تروریسم آفندی» تغییر دادیم به طوری که وقتی که این افراد وارد مقدمات کار می‌شدند ما ضمن برخورد صیانتی اقدام پیشگیرانه انچام دادیم و تاکنون هزاران چوان را از مسیر اشتباه برگردانده‌ایم.

علوی افزود: اما وقتی افراد تیم تشکیل دادند قبل از ورود آن‌ها به عملیات وارد عمل شدیم و اقدام لازم را انجام دادیم.

وی با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: جامعه ما از مفاسد اقتصادی رنچ می‌برد اماامنیت اقتصادی هم لازمه چهش تولید و حمایت از آن است.

علوی گفت: مبارزه باید به گونه‌ای باشد که به امنیت اقتصادی خدشه وارد نشود و سرمایه گذاران احساس امنیت کنند. از طرفی با متخلفین با چدیت برخورد کردیم ارز چمله رفع تصرف از منابع طبیعی، ضربه به دلالان ارز، شناسایی فرار مالیاتی و دیگر موارد و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی.

وزیر اطلاعات با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در گام دوم انقلاب گفت: شرایط حاکم هر روز در حال تغییر است و توطئه دشمنان نیز پیچیده‌تر می‌شود این وزارتخانه با مطالعه دقیق و راهبردی بر شرایط احتمالی و برآورد نقاط آسیب و ضعف تمرکز دارد و در گام دوم بر این اساس برنامه رییز کرده است تا با اقتضائات امنیتی امنیت را به کشور هدیه کند.

وی با اشاره به کانال ارتباط گیری مردم با این وزارتخانه گفت: مردم می‌توانند اطلاعات خود را از طریق ستاد خبری ۱۱۳ به ما ارائه بدهند.

علوی با اشاره به مبحث‌های صیانتی در چلوگیری از آلوده شدن شهروندان در تور دشمن گفت: اساس کار ما پیشگیری است دشمن تلاش می‌کند نخبه‌های ما را در سازمان‌های مختلف تبدیل به چاسوس کند ما نباید تماشاچی باشیم بر این اساس مدیران و کارکنان و خانواده‌های آن‌ها مورد آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند نمایشگاه‌های مختلف برگزار کردیم که در آن ترفند‌های سرویس‌ها را بیان می‌کند همچنین فیلم‌هایی که هشدار‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهد با همکاری صدا و سیما تولید و ارائه شده است.

وزیر اطلاعات گفت: راهبرد مهم ماضد جاسوسی آفندی است که زمینه سرویس حریف را قبل از آغاز به کار از بین می‌بریم و توانستیم از جاسوس شدن بسیاری از افراد جلوگیری کنیم.

علوی با اشاره به دستگیری‌های یکسال اخیر و محاکمه آن‌ها بیان داشت: در بالاترین دستگاه امنیتی چاسوس‌هایی شناسایی شده است که چندین سال به دشمن سرویس می‌دادند و آن‌ها را در اختیار دستگاه قضایی قرار دادیم و به جای دانه کوچک‌ها به سراغ سرچشمه‌ها رفتیم.

وی با اشاره به نوع ارتباط وزارت اطلاعات با سرویس اطلاعاتی کشور‌های غیر متخاصم افزود: ما با بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی کشور‌های دوست همکاری داریم و ۹۹ درصد کار مبادله زندانیان با رژیم آمریکا و استرداد مبالغ هنگفت به کشور توسط وزارت اطلاعات انجام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *