وزیر راه: ۶۲ میلیون اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثبت شد

بجنورد-ایرنا- وزیر راه وشهرسازی گفت: اکنون ۶۲ میلیون اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثبت شده است و تلاش داریم تا اطلاعات در این سامانه تکمیل شود.

رستم قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا در اسفراین اظهار داشت: بر اساس قانون، مردم مکلف هستند اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان ثبت و خود اظهاری داشته باشند اما این افتاق نیفتاد.

وی افزود: بر اساس قانون با کسانی که در این سامانه ثبت نام نکنند برخورد می شود.

به گزارش ایرنا در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، همه سرپرستان خانوار باید اطلاعات ملکی و اقامتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

رستمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تاثیر آن در کاهش اجاره بها گفت: طرح نهضت ملی مسکن با دستور رییس جمهور آغاز شده است و پیشرفت آن در استان خراسان شمالی خوب و مناسب است به طوری که در این استان سهم ۲ سال، ساخت مسکن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در کشور قرار است در دولت سیزدهم، چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخته شود و بر این اساس در هر دو سال ۲ میلیون واحد مسکونی ساخته می شود.

وی با شاره به کلنگ زنی و اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان اسفراین افزود: تلاش ما بر این است که امسال تمام واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان کلنگ زنی و عملیاتی شود.

وی گفت: در اسفراین پروژه های نهضت ملی مسکن به لحاظ موقعیت ساخت و کیفیت ساخت، خوب است و امید می رود بخشی از واحدهای مسکونی تا دهه فجر و بخشی تا پیان سال افتتاح می شود.

وزیر راه شهرسازی گفت: در سطح کشور هم برنامه بر این است که واحدهای مسکونی در قالب این طرح زودتر کلنگ زنی و آغاز شود تا بتوانیم وعده دولت را برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال محقق کنیم.

استان خراسان شمالی، به عنوان مقصد بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، امروز میزبان آیت الله سیدابراهیم رئیسی و وزیران دولت سیزدهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *