کاهش ۶۵ درصدی معاملات مسکن/ دولت بازار مسکن را رها کرده است

بدری گفت: متاسفانه شاهد رکود تورمی در حوزه مسکن هستیم یعنی ۶۵ درصد داد و ستد‌ها در حوزه مسکن در چند ماه اخیر کاهش پیدا کرده است که این خود زنگ خطری برای رکودی تمام‌عیار در این حوزه است.

رویداد۲۴ رشد چشمگیر تورم در اقتصاد ایران خانه به خانه جلو می‌رود و حالا پای به حوزه مسکن گذاشته است. به گفته کارشناسان، افزایش قیمت مسکن در روز‌ها و ماه‌های زنگ خطری برای رکورد تمام‌عیار در این حوزه است که ضرورت دارد مسئولان برای مقابله با این امر به دنبال چاره‌ای باشند.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن در روز‌های اخیر گفت: به طور کل همه آیتم‌های اقتصادی در هفته اخیر دستخوش گرانی شده است که مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: متاسفانه مصالح ساختمانی در هفته‌های اخیر گران شده است که این مسئله باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: متاسفانه شاهد رکود تورمی در حوزه مسکن هستیم یعنی ۶۵ درصد داد و ستد‌ها در حوزه مسکن در چند ماه اخیر کاهش پیدا کرده است که این خود زنگ خطری برای رکودی تمام‌عیار در این حوزه است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در هفته‌های اخیر، هم مسکن گران شده و هم معاملات مسکن کاهش پیدا کرده که این مقوله‌ای خطرناک است.

بدری تاکید کرد: گرانی مسکن، سایه سنگینی بر معاملات مسکن انداخته و این معاملات را دچار کاهش چشمگیری کرده است.

وی با ابراز امیدواری از کاهش مسکن در ماه‌های آینده بیان داشت: دولت بازار مسکن را به طور کل رها کرده است و هیچ نظارتی در حوزه قیمت مسکن وجود ندارد و حتی در مساکنی که خود دولت متولی آن است گرانی بیداد می‌کند.

بدری در ادامه با اشاره به جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این جلسه پیرامون مسائل حوزه مسکن خواهد بود و قصد داریم در این نشست روند اجرای پروژه مسکن مهر و ساخت مسکن در شهر‌های جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *