۲۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان به بهره‌برداری رسید

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۱۹۱ واحد مسکن شهری در استان گلستان افنتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، سیدمحمد حسینی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن اظهار داشت: امسال 2 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی و بهسازی شد که در دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به فرسوده و غیرایمن بودن 58 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان گفت: این واحدها از محل اعتبارات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: براساس آخرین آمار از وضعیت خانه‌های روستایی در استان حدود 128 هزار واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم در روستاها داریم که در صورت بروز حوادث، دچار خسارت خواهند شد.

وی بیان داشت: برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی تا سقف 65 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود.

حسینی همچنین از افتتاح و کلنگ زنی 451 طرح هادی در روستاهای استان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال با هدف محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستاهای استان 265 پروژه طرح هادی در روستاها 26 میلیارد و 753 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین 186 پروژه طرح هادی نیز 35 میلیارد و 356 میلیون تومان کلنگ‌زنی شده است. اجرای جوی و جدول، زیرسازی و آسفالت معابر، پیاده رو سازی، احداث کانال انتقال و هدایت آب های سطحی و غیره بخشی از اقدامات انجام شده در روستاهای استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین از افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و 212 واحد مسکن روستایی با اعتبار 68 میلیارد و 25 میلیون تومان خبر داد و گفت: 191 واحد مسکن شهری نیز با 21 میلیارد و 950 میلیون تومان اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *