آغاز حسابرسی منابع و مصارف بازپرداخت اقساط مسکن مهر توسط سازمان حسابرسی

مدیرعامل بانک مسکن از آغاز یک حسابرسی ویژه توسط سازمان حسابرسی در خصوص منابع و مصارف بازپرداخت اقساط مسکن خبر داد و گفت:پرداخت تسهیلات به مستاجران با برطرف شدن ایرادات آغاز می شود.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از محل اقساط مسکن مهر تاکنون 32 هزار میلیارد ریال مالیات و سهم سود دولت پرداخت شده است، گفت: تاکنون 26 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت 17 درصدی و 20 درصدی برای تأمین مالی مسکن مهر منتشر شده و 10 هزار میلیارد ریال بالانس آن منفی است.

رحیمی انارکی با بیان اینکه منابع و مصارف مسکن مهر در وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مطرح شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هم در حال یک حسابرسی ویژه توسط سازمان حسابرسی هستیم که منابع و مصارف بازپرداخت اقساط مسکن مهر را حسابرسی کند.

به گفته وی، امیدواریم تا پایان سال این برنامه به نتیجه نهایی برسد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: وضعیت سوددهی بانک مسکن مثبت نیست، چرا که دولت با مصوبه‌ای که صادر کرد یارانه مسکن مهر از سال 96 قطع شد.

وی گفت: یارانه مسکن تا سال 95 به بانک مسکن تعلق می‌گرفت و حدود 31 هزار میلیاردریال به عنوان درآمد غیرعملیاتی لحاظ می‌شد و در سال 97 بانک مسکن را با 62 هزار میلیارد ریال زیان مواجه کرد.

رحیمی انارکی در خصوص پرداخت تسهیلات به مستاجران نیز گفت:در حال انجام اقداماتی هستیم مستاجرانی که متقاضی دریافت تسهیلات باشند وام با نرخ سود 18 درصد پرداخت کنیم البته هنوز این برنامه در دست انجام است.

وی افزود:پیشنهادی به بانک مرکزی داشتیم تا کمکی به مستأجران صورت بگیرد اما در مورد عقد آن ابهاماتی وجود داشت که بانک مرکزی آن را به ما برگردانده تا ابهامات آن برطرف شود و در قالب جدیدی پیشنهاد دادیم و آن را در اختیار بانک مرکزی گذاشتیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *