آغاز ساخت 22 هزار مسکن محرومان با تسهیلات بلاعوض

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز ساخت 22 هزار مسکن واحد مسکونی با اعطای تسهیلات بلاعوض برای محرومان 5 استان خبر داد و گفت: رشد حدود 60 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی در سال جاری، تاثیر گرانی مصالح ساختمانی را بر روی ساخت و ساز کمتر کرد.
آغاز ساخت 22 هزار مسکن محرومان با تسهیلات بلاعوض

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا روند ساخت و ساز در روستاها به دلیل رشد قیمت مصالح ساختمانی کند شده است، گفت: برای اینکه روند ساخت مسکن روستایی با مشکل مواجه نشود امسال علیرغم اینکه در قانون آمده است که سقف تسهیلات مسکن روستایی سالانه 15 درصد رشد کند سقف تسهیلات 60 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه این رشد 60 درصدی سقف تسهیلات باعث شد تا تأثیر رشد قیمت مصالح ساختمانی را بر روی ساخت و ساز کمتر کند اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته قرار است 200 هزار مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی احداث و نوسازی شود به همین منظور تا کنون 43 هزار عقد قرارداد صورت گرفته و 87 هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مهدیان با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی 5 درصد است و قطعاً با این سقف کنونی روستائیان با مشکلات بسیار کمتری ساخت و ساز واحد مسکونی خود را ادامه خواهند داد، افزود: بانک‌های عامل به دلیل اینکه ساخت 200 هزار مسکن روستایی بر اساس قانون سال‌ها است اجرا می‌شود با این موضوع کنار آمده و سنگ‌اندازی خاصی در پرداخت‌ها انجام نمی‌دهند.

*آغاز ساخت 22 هزار مسکن محرومان در 5 استان

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین از اعطای تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن در 5 استان محروم خبر داد و گفت: بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد تا در روستاهای جنوب کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری افراد نیازمند را شناسایی و متقاضیانی که درصدد ساخت مسکن باشند را کمک کنند.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر اعطای تسهیلات 40 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد سود، دولت قصد دارد به آنها تسهیلات بلاعوض تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت کنند.

به گفته وی، قرار است در قالب این برنامه کمک به مسکن محرومان 6 هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان، 5 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، 5 هزار واحد مسکونی در کرمان، 2 هزار و 440 واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری و 2 هزار واحد مسکونی در لرستان با اعطای تسهیلات بلاعوض تا سقف 25 میلیون تومان احداث خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *