اتفاق جدید در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی

ارزش اجاری آپارتمان‌های مسکونی در اغلب محله‌های متوسط و متوسط رو به پایین تهران طی یک سال اخیر به یکدیگر نزدیک شده است و این وضعیت در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی بیشتر مشهود است.
تیتر20 – به دنبال جهش کم‌سابقه اجاره‌بها در سال گذشته که پس از شروع روند رشد پرسرعت قیمت مسکن محقق شد، بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت دستخوش تحولاتی شد. یکی از مهم‌ترین این تحولات نزدیک شدن ارزش اجاری املاک در مناطق متوسط رو به پایین به مناطق متوسط است. از آنجا که اجاره آپارتمان در تهران با قیمت‌های رشد یافته اخیر سبب شده بخش زیادی از مستاجران محله‌های متوسط رو به پایین را جایگزین محله‌های متوسط کنند، تقاضا برای اجاره در این نقاط شهر افزایش یافته و به همان نسبت شاهد رشد اجاره‌بهای پیشنهادی مالکان املاک اجاری در این مناطق نیز هستیم.

این وضعیت در مورد آپارتمان‌های نقلی دربرگیری بیشتری داشته است؛ به این معنا که فاصله اجاره‌بهای آپارتمان‌های نقلی با مساحت ۴۰ تا ۶۰ مترمربع در تمام مناطق متوسط شهر نظیر چهار و پنج نسبت به مناطق متوسط رو به پایین نظیر مناطق هفت تا ۱۰ بسیار کم و حتی در برخی از محله‌ها صفر شده است. به‌عنوان مثال یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۵ ساله واقع در محله نظام‌آباد تهران به همان قیمتی در بازار اجاره عرضه شده که یک واحد آپارتمان ۵۷ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۸ ساله در محله نارمک فایل شده است. واسطه‌های ملکی این موضوع را به افزایش تقاضای املاک اجاری نقلی نسبت می‌دهند و معتقدند بسیاری از مهاجران موقتی به تهران که برای چند سال با انگیزه کار یا تحصیل به پایتخت می‌آیند، دیگر توان اجاره آپارتمان‌های متوسط متراژ را ندارند و به همین خاطر بر تقاضای اجاره املاک نقلی افزوده شده است. این موضوع خود را در کاهش اختلاف اجاره‌بهای پیشنهادی آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ مترمربع در اغلب مناطق شهر نشان داده است./دنیای اقتصاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *