اراضی ۲۲ هکتاری طرح مسکن اقدام ملی در قم تحویل شد

قم-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان که از دی ماه سال گذشته به طرح مسکن اقدام ملی اختصاص یافته بود امروز به بنیاد مسکن تحویل داده شد.

به گزارش  اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۱۷ هکتاری و آماده سازی ۷۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم اظهار داشت: اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم در دی ماه سال گذشته به طرح مسکن اقدام ملی اختصاص یافت و پس از سپری کردن فرایند تغییر کاربری و تایید شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، امروز به بنیاد مسکن تحویل داده شد.

وی افزود در این زمین با زیربنای ۷۵ هزار مترمربع ۷۰۰ واحد ساختمانی برای متقاضیان مسکن ملی فاز اول احداث خواهد شد.

وی در خصوص اراضی ۵۶۰ هکتاری مسیر پردیسان- ورجان ادامه داد: الحاق این اراضی در سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد که در صورت تایید در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور به شهر قم الحاق می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، در این اراضی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که تامین کننده آینده شهر قم در تولید مسکن خواهد بود.

گفتنی است امروز طی مراسمی با حضور تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و سرمست استاندار قم، عملیات اجرایی ساخت ۱۳۰۰ واحد در اراضی ۱۷ هکتاری و آماده سازی اراضی ۲۲ هکتاری برای ساخت ۷۰۰ واحد به صورت رسمی آغاز شد.

تعهد استان قم در تولید مسکن در طرح اقدام ملی در مرحله و فاز اول، احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی بوده است که ۲۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن و دو هزار واحد آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث می شود./

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *