اعطای تسهیلات به شناورهای مسافری دریایی برای خدمت رسانی نوروزی

در نشست کارگروه اجرایی ستاد سفرهای نوروزی، سازمان بنادر با ارائه گزارشی از اعطای تسهیلات مناسب به منظور تعمیر و به روزرسانی شناورهای مسافری خارج از سرویس و بازگرداندن آنها به چرخه خدمت رسانی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در مورخ دهم اسفند ماه ۱۴۰۱ پنجمین جلسه ستاد سفرهای نوروزی به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با حضور روسای ستادهای نوروزی سازمان ها و شرکت های تابعه و ستادهای استانی متشکل از مدیران کل راه و شهرسازی و سایر مدیران کل سازمان ها و شرکت های تابعه در ساختمان دادمان برگزار شد.

افندی زاده ضمن اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی به موضوع سفرهای نوروزی و خدمت‌رسانی به مردم گفت: با توجه به اینکه در این جلسه سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از برنامه های خود در جهت ایجاد امکانات و تسهیلات دریایی برای مسافران نوروزی ارائه داد ایشان تاکید نمودند که بایستی در همه شیوه های حمل و نقلی موضوع ایمنی در سرلوحه امور قرار گیرد و در بحث حمل و نقل دریایی نیز بازرسی های متمرکز فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و لندینگ کرافت های حمل شناور، مجهز نمودن شناورها به تجهیزات ایمنی نظیر جلیقه و حلقه های نجات، برنامه ریزی به منظور استقرار همیاران ناجی، ناجیان غرق و تیم واکنش سریع در بنادر در دستور کار قرار گرفته و شناورهای آتشخوار در بنادر پرخطر مستقر شده است.

وی افزود: در اواخر سال ۱۴۰۱ تسهیلات مناسب به منظور تعمیر و به روز رسانی شناورهای مسافری خارج از سرویس از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از طریق شرکت های کشتیرانی در اختیار مالکین این شناورها جهت بازسازی و افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل دریایی قرار گرفت.

در این جلسه مدیران کل استان های هرمزگان، خوزستان و بوشهر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی ضمن ارائه گزارش از برنامه های استان خود در طرح نوروزی، عنوان نمودند کلیه جاده های منتهی به این استانها در حال آماده سازی جهت نوروز ۱۴۰۲ هستند و ایمن سازی، اصلاح و آشکارسازی نقاط پرتصادف استان ها برای کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته و پیش فروش بلیت های نوروزی هم در شیوه حمل و نقل جاده ای در حال انجام است.

همچنین در خصوص شیوه های حمل و نقلی دیگر از جمله شقوق هوایی و ریلی نیز استان های برخوردار از این مدها تجهیز پایانه ها، ترمینالهای فرودگاهی و ایستگاههای راه آهن و تدوین برنامه های مفرح متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و آماده سازی ناوگان هوایی و ریلی برای ارائه خدمات مطلوب تر در دستور کار قرار داده اند. نرخ بلیت شناورهای دریایی در ستاد تنظیم بازار این استانها تعیین و پیش فروش بلیت ها بر اساس نرخ های مصوب در حال انجام است و اسکله های تفریحی نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می باشند.

سامانه های ۱۴۱ در مد حمل و نقل جاده ای و ۵۱۴۹ در مد حمل و نقل ریلی و ۱۹۹ اطلاعات پرواز و ۱۵۵۰ در شیوه حمل و نقل دریایی (در استانهای جنوبی) وضعیت جاده ها، مسیرهای راه آهن، اطلاعات پروازها و وضعیت آب و هوایی مسیرهای دریایی و ۱۳۴ هواشناسی را اطلاع رسانی می کند.
در پایان جلسه افندی زاده گفت: برای رضایتمندی بیشتر هموطنان و ارائه خدمات مطلوب تر مدیران کل راهداری استانها بایستی تدابیر لازم برای کنترل حمل و نقل وسائل نقلیه شخصی را در دستور کار قرار داده و ماشین آلات راهداری را در محل های مناسب مستقر کرده و محل استقرار خودروهای امدادی را با هماهنگی مسئولین مربوطه در وزارت صمت ساماندهی نمایند.

همچنین نیاز است تمهیدات لازم برای راحتی و ایمنی مسافرین در کلیه شقوق حمل و نقلی مد نظر مدیران کل استانی قرار گیرد و استانهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر نیز تمهیدات و تسهیلات لازم در حوزه دریانوردی و نیز مجهز نمودن اسکله ها و پایانه های مسافری بندری را در دستور کار قرار دهند تا سفرهای نوروزی به بهترین نحور ممکن برای هموطنان رقم خورد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *