انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص ۵۶۰ هکتاری برای مسکن ملی/ کاسه کوزه‌های کوتاهی‌ دولت بر سر مدیریت شهری شکسته می‌شود

گروه استان‌ها-رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اختصاص ۵۶۰ هکتاری برای مسکن ملی بدون مطالعه انجام‌شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در یک‌صد و هفتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تقدیر از جمعی از پرستاران اظهار داشت: از تعدادی از پرستاران که مدافعین سلامت و جهادگران عرصه درمان هستند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای به وضعیت شغلی و استخدامی این عزیزان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در طول سه روز بدون فرآیند قانونی و بدون مطالعه 560 هکتار به محدوده شهر قم اضافه شد و هیچ هماهنگی قبلی با مدیریت شهری اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: این کار آن‌قدر باعجله اتفاق افتاد که 24 آذرماه بدون اینکه در دستور کارگروه زیربنایی قرار بگیرد تصویب می‌شود و 27 آذر در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب می‌رسد، درحالی‌که تکلیف و مسئولیتی بر عهده مدیریت شهری است و باید در قبال این رویدادها تکلیف شرعی و قانونی خود را انجام بدهیم.

بیش از 7 سال در تولید مسکن قم کوتاهی و بی‌توجهی شده است

جلالی عنوان کرد: بیش از 7 سال در تولید مسکن قم کوتاهی و بی‌توجهی شده است و آن‌طور که باید در قبال تأمین مسکن اتفاقی نیفتاده و حتی یک مسکن تولید نشده است.

وی بیان کرد: مسئولین استان آن‌طور که باید به وظایف خود عمل‌نکرده‌اند و حتی 11 هزار و 975 نفر از شهروندان قمی در سایت شهرک امیرکبیر در 80 کیلومتری قم مربوط به استان مرکزی ثبت‌نام کردند اما اطلاعی نداشتند یا مسئولان نخواستند شفاف‌سازی شود و شورای شهر به‌عنوان نماینده مردم، این شفاف‌سازی و مطالبه گری را دنبال و به مسئولان استان با آمار دقیق اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: این موضوع از سوی شورای شهر پیگیری شد و در حقیقت این 11 هزار و 975 نفر به قم برگردانده و مشکلات رفع و مطالبه گری شد و این اقدام شورای شهر قم، مصادره شدنی نیست.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که داریم 300 هکتار زمین که پاسخگوی بیش از 20 هزار واحد می‌باشد در اختیار راه و شهرسازی است و 63 هکتاری انتهای قدس و 17 هکتاری پردیسان و 48 هکتاری و 22 هکتاری و 50 هکتاری و 80 هکتاری در اختیار است و لذا معتقدیم این زمین‌های که وجود دارد و در دسترس است باید در جهت ساخت مسکن اقدام شود.

جلالی عنوان کرد: بهتر است مسئولان قم به‌جای اینکه 560 هکتار را بدون مطالعه وارد محدوده شهر کنند، این 20 هزار واحد را آغاز کنند و اولویت مسکن در اختیار اقشار ضعیف و کارمندان و کارگران باشد.

وی بیان کرد: مسئولان باید پاسخگوی زمین‌های موجود باشند، این اراضی سالها بلاتکلیف است و از طرف دیگر وسعت شهر بدون مطالعه را افزایش می‌دهیم، این الحاق مطالعه ندارد و هزینه‌هایی را به شهر تحمیل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: وقتی استاندار قم گذشتگان را در اجرای برخی از طرح‌ها سرزنش می‌کند که بدون مطالعه انجام دادند سؤال اساسی این است این پروژه‌ها را معرفی کنند که توسط کدام دستگاه انجام‌شده است.

وی گفت: همچنین پاسخ دهند چرا خودتان بدون مطالعه و هماهنگی با شورای شهر  560 هکتار را به شهر الحاق می‌کنید و در آن مطالعه زیست‌محیطی و حمل‌ونقل و جمعیت‌پذیری انجام‌نشده است.

جلالی خاطرنشان کرد:اینکه 560 هکتار ظرف سه روز مصوب شود باید اجرای طرح مسکن نیز با همین سرعت انجام شود و شفاف‌سازی شود این 560 هکتار چه زمانی به اتمام می‌رسد.

وی عنوان کرد: از طرفی چرا مسئولان در حل مشکل انحراف ترافیک تقاطع کیوان فر عاجز هستند و عبور و مرور حین اجرای پروژه انجام نمی‌شود درحالی‌که مصوبه شورای عالی کشور و مطالعه و مصوبه حل اختلاف دارد و همچنان دچار خسارت می‌شویم و کسی برای انحراف مسیر پاسخگو نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کاری بدون مطالعه با تصمیم‌گیری سه‌روزه 560 هکتاری و جمعیت 120 هزارنفری انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مشکل ساکنین زیر دکل‌های فشارقوی و سکونتگاه‌های غیررسمی بعد از 12 سال باوجود مصوبه دولت حل‌نشده است.

مترو قم برای سال 1400 به دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

جلالی همچنین بیان کرد: مترو قم برای سال 1400 به دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که این مقدار در لایحه تقدیمی دولت به مجلس تنها 34 میلیارد تومان است و اگر مدیریت استان می‌تواند این رقم را 35 میلیارد تومان هم برساند مهم است به‌خصوص اینکه استاندار قم رئیس شورای سازمان قطار شهری استان است و مسئولیت مستقیم دارد.

وی عنوان کرد: پرداخت حق شهر از محل ارزش‌افزوده و سهم شهر از جرائم راهنمایی و رانندگی اجرایی نمی‌شود و یارانه بلیط اتوبوس پرداخت نمی‌شود و معضلات 1700 هکتار بافت فرسوده قم و تعریف 315 هکتار بافت تاریخی مشهود است و دست مدیریت شهری را برای رفع این مشکلات بسته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کاسه کوزه‌های کوتاهی‌های دولت بر سر مدیریت شهری شکسته می‌شود درحالی‌که مردم از مدیریت شهری مطالبه دارند و کسی پاسخگوی مشکلات فعلی نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *