بررسی مشکلات بهینه‌سازی مسکن روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان تعدد ضامن یا ضمانت زنجیره ای برای دریافت تسهیلات بانکی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از مشکلات مهم بهینه سازی مسکن روستایی در این شهرستانها ذکر کرد و خواستار همکاری بیشتر مسوولان ذیربط و بانکهای عامل در این زمینه شد.

 

به گزارش ساز نیوز به نقل از ایرنا، ناصر چیتگر با بیان اینکه برخی بانکهای عامل برای اخذ تسهیلات مسکن روستایی چند ضامن یا یا ضامن کارمند مطالبه می کنند گفت: این امر در توان متقاضیان این بخش نیست و موجب شده است کمتر از ۸۰ درصد تسهیلات بهینه سازی مسکن روستایی توسط متقاضیان و افراد معرفی شده به بانکهای عامل جذب شود.

وی از افزایش ۲۰ درصدی میزان تسهیلات پرداختی مقاوم سازی مسکن در مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان طی نیمه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: تسهیلات بهینه سازی مسکن روستایی از ۴۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۵۰۰ میلیون ریال طی امسال افزایش یافته و با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به افراد متقاضی پرداخت می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان با بیان اینکه ۱۰۵ نفر از متقاضیان در شهرستانهای گناباد و بجستان برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی بهینه سازی مسکن روستایی به بانکهای عامل معرفی شدند ادامه داد: از این میزان ۷۵ فقره تسهیلات در گناباد و ۳۰ فقره در بجستان پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۲۲۱ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی و ۲۵۰ میلیون ریالی بلاعوض در قالب طرح احداث مسکن محرومان به افراد معرفی شده از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می شود.

چیتگر افزود: از مجموع ۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در گناباد طرح هادی در ۵۸ روستا مطالعه و در ۲۵ روستا اجرا شده است.

وی ادامه داد: همجنین از ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در بجستان طرح هادی در ۲۳ روستا مطالعه شده و در ۱۳ روستا اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی از سال ۱۳۸۳ تاکنون چهار هزار و ۹۸۹ پرونده در این شهرستانها تشکیل شده و سه هزار و ۹۷۵ واحد با بهره گیری از این تسهیلات به اتمام رسده است.

وی افزود: در شهرستان بجستان از مجموع ۳۸۲ فقره پرونده که برای استفاده از این تسهیلات در سال ۱۳۹۸ به بانکهای عامل معرفی شده ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در دست پرداخت می باشد.

چیتگر ادامه داد: در گنایاد هم از ۴۵۵ فقره تسهیلات ابلاغ شده در این زمینه به بانکهای عامل طی این مدت در مجموع ۱۸۲ میلیارد ریال به متقاضیان در دست پرداخت است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *