تاثیر پررنگ حل مشکلات راه و مسکن بر آرامش جامعه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایطی که کشور با مشکلات زیادی در حوزه راه و شهرسازی مواجه بوده، رئیس جمهور باید تعیین تکلیف وزارت راه و شهرسازی را سریعا به سرانجام برساند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی گفت: با بررسی عملکرد حدود یک سال نیم دولت در حوزه راه و شهرسازی مشخص می‌شود که مجموعه دستگاه اجرایی این وزارتخانه را چندان جدی نگرفته اند. نشانه‌های محکمی در جامعه وجود دارد که بیانگر چالش‌های اساسی کشور حوزه راه و مسکن است.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در حوزه حمل ونقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌های و مسکن کاملا عیان است، افزود: متاسفانه وزیر سابق راه و شهرسازی چندان از ظرفیت‌های این وزارتخانه استفاده نکرده و در انتخاب مدیران تنها به القاب، عناوین و سوابق گذشته آنها بسنده کرد، ضمن اینکه باید شخص رئیس جمهور هم در طول این مدت وقت بیشتری را صرف این وزارتخانه مهم می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: چالش‌های جدی تامین سوخت و نهاده های حمل و نقلی، عقب ماندگی کشور از برنامه‌های کلان حمل و نقل ریلی، فرسودگی و وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل هوایی، مشکلات عدیده مردم در حوزه مسکن و عدم اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن کاملا آشکار است از این رو رئیس جمهور ضمن تسریع در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید فرد توانمندی را برای مدیریت این وزارتخانه وسیع به مجلس معرفی کند.

حسینی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید به ظرفیت های داخل این مجموعه باور داشته باشد و مدیران خود را از افراد متخصص و آشنا به مسائل و مشکلات موجود انتخاب کند ضمن اینکه وزیر مذکور باید از ظرفیت بخش خصوصی در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی نهایت استفاده را داشته باشد چرا که اجرای بیش از ۵۰ درصد پروژه ها نیازمند حضور بخش خصوصی بوده و اگر وزیر آینده راه و شهرسازی تنها به منابع دولتی اکتفا کند، در پیشبرد اهداف خود با مشکل اساسی مواجه می‌شود. از طرفی شخص رئیس جمهور باید وقت بیشتری را به این وزارتخانه اختصاص داده و ظرفیت های بالقوه را بالفعل کند. چرا که حل مشکلات راه و مسکن تاثیر بسیار زیادی بر آرامش جامعه دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات بسیار زیادی در حوزه راه و شهرسازی مواجه بوده و بخش حمل و نقل جاده‌ای به دلیل انباشت مسائل آبستن اتفاقات بوده و مسکن نیز به ابر چالش کشور تبدیل شده، بنابراین رئیس جمهور باید تعیین تکلیف وزارت خانه راه و شهرسازی را سریعا به سرانجام برساند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *