تامین زمین مورد نیاز برای اجرای نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست ۸ روزه با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی برای تامین زمین طرح نهضت تولید مسکن در این سازمان خبر داد.
خبرگزاری میزان – طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه در این سلسله نشست‌ها به بررسی راهکار‌های عملی برای تامین زمین در شهر‌هایی پرداخته خواهد شد که در آن‌ها با کمبود زمین برای ساخت مسکن دولتی مواجه هستیم اعلام کرد: از جمله سیاست‌هایی که برای این امر در نظر داریم تحویل و تحول اراضی ملی، الحاق اراضی به حریم و محدوده شهر‌ها و تامین زمین از محل تفاهمنامه با سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

وی نهضت ملی مسکن را عزم اساسی دولت برای حل مشکل مسکن در کشور خواند و اضافه کرد: تمامی طرح‌های دولت برای ساخت مسکن اعم از طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر و سایر برنامه‌های دولت ذیل همین سیاست قرار خواهد گرفت.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در این سلسله نشست‌ها نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت عمران شهر‌های جدید، بانک مسکن، معاونت مسکن و ساختمان و معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز حضور دارند اظهار داشت: همگی ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی درصددیم با بهره گیری از تجربیات گذشته تعهدمان در ساخت یک میلیون مسکن سالانه را به انجام برسانیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر یکی دیگر از دستور جلسات این نشست‌ها را بررسی مشکلات مسکن مهر هر استان برشمرد و ادامه داد: تا پیش از این براساس برنامه‌ها به دنبال اتمام پروژه‌های مسکن مهر بلامعارض بودیم، اما زین پس پیگیری و رفع پروژه‌های دارای مشکلات حقوقی نیز به عهده ادارات کل راه و شهرسازی قرار داده ایم.

گفتنی است این نشست‌ها از صبح دیروز در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز به کار کرد و تا سه شنبه ۱۸ آبانماه ادامه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *