تاییدشدگان مسکن ملی تا دوشنبه پیامک دریافت می‌کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه به افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن پیامک ارسال می‌شود گفت: تایید شدگان باید به سایت مراجعه کنند و از مکان ارایه مدارک مطلع شوند.

رویداد۲۴ محمود محمودزاده افزود: سپس این افراد باید وارد وبسایت شوند و با درج کد رهگیری، از مکانی که باید برای ارایه مدارک مراجعه کنند مطلع شوند. فعلا فقط به کسانی که واجد  شرایط هستند پیامک ارسال می‌کنیم اما برای کسانی که حذف شده‌اند نیز شرایطی فراهم می‌کنیم که بتوانند در روزهای آینده با کد رهگیری از  وضعیت و علت حذف خود اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: متقاضیانی که تایید می‌شوند در هر منطقه از کشور به اداره کل راه و شهرسازی مربوطه مراجعه و پرونده خود را تکمیل  می‌کنند و سپس مراحل معرفی به بانک، افتتاح حساب و مقدمات معرفی به پروژه‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و  شهرسازی با بیان این‌که در مکان مراجعه، مدارک اعلامی راستی‌آزمایی می‌شود گفت: در این مرحله فقط بخش مربوط به پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا باید ارایه شود که باید آن را حضوری ارایه کنند.

محمودزاده درباره مبلغی که واجدان  شرایط  باید در مرحله اول  طرح اقدام ملی مسکن پرداخت  کنند اظهار کرد: افراد در مرحله‌ اول بین  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. البته ممکن است با توجه به ویژگی‌های پروژه از جمله ارتفاع و زیربنا نیاز باشد که پول بیشتری بپردازند. قیمت‌ها هم فعلا  متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است. البته ما قیمت را علی‌الحساب در نظر گرفته‌ایم و در زمان تحویل، مسکن بر اساس قیمت تمام شده ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی مثل فروش اقساطی مصالح با تخفیف را در دستور کار قرار داده‌ایم که قطعا قیمت تمام شده این ساختمان‌ها ارزان‌تر از بازار خواهد بود. به هر حال دولت، مجری نیست و مجری، بخش خصوصی است ولی ما از صرفه در مقیاس و موارد مختلف استفاده می‌کنیم تا بتوانیم قیمت تمام شده را به حداقل برسانیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی به طور متوسط در کشور ۵۸ درصد واجد شرایط و ۴۲ درصد فاقد شرایط بودند که ریزش کردند. البته رقم‌ها در  استان‌های مختلف و حتی شهرهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال در یک شهر ۶۳ درصد افراد  شرایط لازم را نداشتند و در یک شهر دیگر ۷۵ درصد واجد شرایط بودند که جزئیات شهرها را به طور  دقیق اعلام می‌کنیم.
منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *