تذکرهای چندین باره به پیمانکاران مسکن مهر بابت گرفتن وجه اضافی

تهران- ایرنا- مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران، گفت: بارها به پیمانکاران در زمینه دریافت وجه مازاد تذکر داده شده‌است.

 

«محمدعلی صحرایی» روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا در عین حال افزود: شرکت عمران شهرهای جدید پرند و پردیس زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است و وزارت کشور مسئولیتی در اجرای پروژه های آنها ندارد، اما به سبب وظیفه نظارتی خود به این مساله وارد می‌شود.

وی افزود: اکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس به علت گرانی و چندین برابر شدن مصالح ساختمانی با مشکل مواجه شده‌اند.

صحرایی گفت: تحویل نیمه کاره برخی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید به علت گرانی مصالح و کمبود منابع مالی پیمانکاران است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: در این میان ۲۵ هزار واحد مسکونی مهر این استان که پیشرفت فیزیکی آنها به ۹۵ درصد می رسد، نیاز به خدمات زیر ساختی دارند در حالی که از سویی متقاضیان از این میزان تعلل در اجرای پروژه به ستوه آمده‌اند و از سوی دیگر پیمانکاران منابع مالی کافی برای اجرای آن در اختیار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی متقاضیان برای دریافت این واحدهای مسکونی ۱۲ میلیون تومان با ۴۶ میلیون تومان وام سرمایه گذاری کرده اند و اکنون ارزش ملک آنان به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

صحرایی تاکید کرد: در شهر جدید پردیس یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تمامی بخش های مسکن مهر باید به پیمانکاران اعتبار تزریق شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهر جدید پرند نیز وضعیت از این بهتر نیست و فقط برای تامین یک زیر ساخت برق، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: جدای از مسائل مالی، هر کدام از فازهای مسکن مهر در شهرهای جدید، مشکلات مربوط به خود از تامین زیر ساخت گرفته تا خود مالکی و مسائل حقوقی را دارد و هر کدام نیازمند بررسی جداگانه است.

صحرایی اعلام کرد: زمانی که با ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر مواجهیم، یعنی به همین نسبت با مشکل مواجه هستیم که هر کدام را باید به طور جداگانه بررسی و مسائل را برطرف کنیم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: اکنون ۲۰۰ پرونده حقوقی در مورد مسکن مهر این استان تشکیل شده است و در حال طی روند قانونی است.

مسکن مهر شهرهای پرند و پردیس از زمان دولت نهم آغاز به کار کرد اما همچنان تعداد قابل توجهی از این واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل نشده است.

تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در استان تهران از ابتدا تاکنون ۹۶ هزار و ۹۴۲ واحد است، سهم استان در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد بود که ۹۷ درصد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *