توقیف موزائیک های غیر استاندارد در شهرستان باشت/کشف ۶۰۰۰ قطعه

یاسوج- مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از توقیف موزائیک های غیر استاندارد در شهرستان باشت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن رحمتی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: موزائیک های مورد مصرف در داخل ساختمان و موزائیک های حیاطی مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید کنندگان باید قبل از تولید انبوه نسبت به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند.

وی با اشاره به بازرسی و کنترل مراکز تولیدی، عنوان کرد: تعداد ۶۰۰۰ عدد موزائیک غیر استاندارد که بدون مجوز و بدون رعایت استانداردهای قابل قبول و بدون هماهنگی با اداره کل استاندارد استان در یکی از موزائیک سازی های شهر باشت تولید شده بود، توسط کارشناسان اداره کل استاندارد توقیف شد.

رحمتی با بیان اینکه مصالح جزو لاینفک ساختمان سازی محسوب می‌شود، گفت: باید مصالح ساختمانی استاندارد در ساختمان سازی به کار گرفته شود.

وی افزود: فعالان این عرصه، ساخت و ساز ایمنی ساختمان‌ها را فدای سود و منفعت شخصی خود نکنند.

مدیرکل استاندارد استان گفت: کیفیت مصالح ساختمانی و استفاده درست از آن جزو عواملی محسوب می‌شود که به همراه شرایط ساختگاهی، طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر در دوام و آسیب ناپذیری ساختمان‌ها نقش بسزایی دارد.

وی در پایان گفت: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده تخلف در تولید و عرضه مصالح ساختمانی، مراتب را از طریق شماره تلفن رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *