حق مسکن و حق عائله ‌مندی بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان و جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، حق مسکن و عائله‌مندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، کمک هزینه مسکن و عائله‌مندی و صدور احکام جدید بازنشستگان توضیحاتی داد.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش تورم و ناتوانی بسیاری از افراد برای تامین کالاهای اساسی یکی از مشکلاتی است که بازنشستگان هم بدون شک آن را تجربه می‌کنند. افزایش میزان مستمری بازنشستگان و حق عائله مندی آنها قطعا زورش به قیمت کالاهای روزمره نمی‌رسد

میرهاشم موسوی با اشاره به اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت محترم وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌ اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی تمام مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

باقی مانده حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین از پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *