دولت سیزدهم وارث کم‌کاری دولت قبل در تولید مسکن است/ اثر مثبت تعیین سقف اجاره‌بها در بازار

داوود بیگی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، عدم تولید در حوزه مسکن را عمده دلیل مشکلات امروز کشور در این بخش عنوان کرد و افزود: دولت از هر طرح و برنامه‌ای که می‌تواند حتی به صورت حداقلی بخشی از مشکلات مربوط به صنعت ساختمان را حل کند، استفاده می‌کند.

وی با اشاره به تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها در تهران و ۲۰ درصدی در سایر شهرها، بیان داشت: این اقدام دولت به طور قطع، بار روانی مثبتی برای مستاجرها ایجاد کرده و موجب می‌شود تا مستاجرها بتوانند از این ضریب مشخص، برای تعیین قیمت در سال جدید استفاده کرده و قدرت چانه‌زنی آنها را نیز بالا می‌برد.

بیگی نژاد عدم نظارت بر انتشار آگهی‌ها در فضای مجازی را از دیگر مشکلات مسکن در بخش رهن و اجاره عنوان کرد و افزود: به طور قطع این اقدام از سوی پلتفرم‌ها در بازار حقیقی نیز تاثیر گذار بوده و سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بدون نظارت اپلیکیشن‌ها در حوزه مسکن، سبب شده تا فایل‌های زیادی به دست بنگاه‌های املاک نمی‌رسد، گفت: در کنار فعالیت‌های بدون نظارت اپلیکیشن ها، کم‌کاری دولت قبل در تولید مسکن سبب شده تا امروز شاهد چنین وضعیتی در این بخش باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *