رکوردهایی که در بازار اجاره جابجا می شود

میزان رهن بر اساس میل صاحبخانه تعیین می‌شود، مشاوران املاک تنها می‌توانند نظر کارشناسی بدهند.
به گزارش اخبار ساختمان، تابستان فصل داغ جابجایی است. بررسی از نرخ رهن و اجاره در شهر، ثبت یک رکورد در شمال تهران را نشان می‌دهد. رهن کامل یک آپارتمان نوساز ۲۲۰متری، ۳خوابه در بوکان نیاوران (منطقه۱) برابر با ۲میلیارد تومان در تیرماه۹۹ قیمت گذاشته شده است.

یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران اظهار کرد: یک آپارتمان ۲۲۰ متری در نیاوران (منطقه ۱) ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۲۵ میلیون تومان اجاره قیمت گذاشته شده است. همچنین اجاره آپارتمان نوساز ۲۱۰ متری ۳ خوابه در نیاوران ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ماهی ۲۰ میلیون تومان اجاره بهاست.

۹۰ میلیون تومان حق کمیسیون اجاره!

وی افزود: یک واحد آپارتمان ۷۰۰ متری در خیابان جبلی بالای کاخ نیاوران رهن کامل ۳ میلیارد تومان قیمت گذاشته شده است. این آپارتمان یک واحد از یک ساختمان ۵ طبقه مبله و فول امکانات است. حق کمیسیون مشاوران املاک از اجاره هر واحد از این آپارتمان ۹۰ میلیون تومان است که ۴۵ میلیون تومان موجر و ۴۵ میلیون تومان مستاجر باید پرداخت کند.

این مشاور املاک گفت: یک واحد آپارتمان ۲۴۰ متری در کوهسار نیاوران، فول امکانات (روف گاردن، جکوزی داخل واحد، سالن اجتماعات، ۳ پارکنیگ، سالن ورزش و …) یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نرخ برای رهن کامل گذاشته شده است. در صورت تبدیل یک میلیارد رهن و ۲۴ میلیون تومان کرایه باید پرداخت شود.

یکی از مشاوران املاک که بیش از ۱۴ سال است که در نیاوران فعالیت می‌کند گفت: رهن و اجاره در نیاوران از قانون خاصی پیروی نمی‌کند. میزان رهن بر اساس میل صاحبخانه تعیین می‌شود. مشاوران املاک تنها می‌توانند نظر کارشناسی بدهند. فایل‌های طلایی نیاوران شامل آپارتمان‌هایی است که صاحبان آن‌ها منصف هستند. به عنوان مثال یک واحد ۱۳۰ متری نوساز بالای کاخ نیاوران (میدان باهنر) ۱۵۰ میلیون رهن و ۱۲ میلیون تومان اجاره مشخص کرده است. صاحب خانه دیگری یک واحد ۱۴۰ متری فول امکانات را ۷۰۰ میلیون تومان رهن کامل گذاشته است. همچنین یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵ میلیون تومان اجاره در خیابان خداوردی نیاوران (منطقه ۱) تعیین کرده است.

دو واحد در یک ساختمان با ۱۵۰ میلیون اختلاف

وی افزود: قیمت رهن و اجاره آپارتمان‌های نوساز در بسیاری از مواقع سر به فلک می‌کشد. دو صاحبخانه در یک طبقه با یک لوکیشن، یک متراژ، یکی ۵۰۰ میلیون تومان رهن گذاشته و دیگری ۳۵۰ میلیون تومان! این نمونه مشتی از خروار است. یک خانه باغ در نیاوران ۵ میلیارد تومان رهن کامل گذاشته شده است.

یکی از مشاوران املاک در نیاوران در پاسخ به این پرسش که متوسط قیمت رهن و اجاره در نیاوران چقدر است، گفت: رهن کامل یک واحد ۲۰۰ متری نوساز، فول امکانات یک میلیارد تومان در تیر ۹۹ است. همین آپارتمان در تیر ۹۸، ۶۰۰ میلیون تومان بود. رهن و اجاره یک واحد ۲۳۰ متری در نیاوران ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵ میلیون تومان اجاره تیر ۹۹ است. همین آپارتمان تیر ۹۸، ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ۸ میلیون تومان اجاره آن بود.

یک واحد ۳ خوابه ۱۹۵ متری در خیابان گل سنگ نیاوران، فول امکانات به همراه روف گاردن، سالن ورزش، استخر و جکوزی، ۳۳۰ میلیون تومان رهن و ۱۸ میلیون تومان اجاره گذاشته شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *